• WhiteBride

Valborgsbröllop 2005

Valborgsbröllop 2005

Hallojsan på er alla Valborgare!

Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss igen. Kramar!!!

Hur går det för er nu? Hur långt har ni kommit? Tänk inte många dagar kvar.

• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • Gucci

Vi ska träffa prästen för första gången idag. Har någon av er andra träffat prästen än? Vad pratade ni om osv?
    Det är ju bara två veckor kvar men vi måste försöka få till en till träff med prästen då det är flera som vill veta var de ska ta vägen i kyrkan, bestman, tärnor och solist. Det är mycket att stå i nu fram till bröllopet.

• WhiteBride

Vi träffade prästen för ett litet samtal i tisdags. Det gick ganska bra trots allt. Fick ändra en del i vigselprogrammet men sen blev det ok. Längtar just nu.

Vi pratade om själva tillvägagånssättet med hela vigseln, varje detalj som han/vi skall göra och han var jättenoga med att allt skulle bli perfekt. Det som vi gillade mest var när han sa att det första beslutet vi skall ta tillsammans som gifta är när vi skall börja gå ut och det var inte det lättaste eftesom det tar inte många sekunder att gå ut och marschen är ca 2.30 min lång. Så man får snällt stå kvar och bli fotade och sen är det dags att gå ut. Gäller bara att gå ut innan marscen är slut. Vad många detaljer det är bara för att man skall bli vigd. Men härligt blir det. Vi bestämde även att vi skall träffas 3 dagar innan för att gå igenom allt inför vigslen med solister och andra deltagande i själva ceremonin. Oj oj oj bara 16 dagar kvar. Jisses. Tänk om exakt två veckor fram är man så nervös att man vill dö... ! Längtar just nu efter att min klänning skall komma fram så de kan ändra den och sy in den om det behövs. Men gud vad jag längtar. De sa att den kommer någon gång mellan den 15-20 april. Och det är snart. *längtar*

• Umebruden

Vi ska som jag skrev i den förra tråden (vad irriterande det är att aktiva trådar bara stängs per automatik, förresten) så ska vi träffa prästen på söndag.
    Jag har hittills bara pratat med honom i telefon, men han verkar jättetrevlig, och han har blivit rekommenderad av ett par andra Umeå-brudar här på BT.

Min klänning är snart färdig, jag ska hämta brodyrtråd som jag beställt idag och börja med de sista broderierna runt halsringningen. Tanken är att den ska bli helt färdig före den här veckan är slut, så jag kan fixa med annat.

Håller dessutom på att storstäda lägenheten, lite vårstädning sådär. Det ska komma folk och bo hos oss under bröllopshelgen, och dessutom tänkte vi att det kan kännas skönt att inte behöva starta äktenskapet med storstädning... :)

• Zandrisen

Vi träffade prästen för vigselsamtal ganska tidigt, typ för 3-4 månader sedan, och har sedan hållt kontinuerlig telefonkontakt med honom, för att diskutera psalmer, solosång osv. Det är en ganska liten församling som vi vigs i, så prästen är ganska noga med att lära känna brudparet lite innan, så att vigseln skall bli så personlig som möjligt. Nästa Onsdag är det "genrep" i kyrkan, shit vad nervöst det börjar bli nu!

Min klänning får jag hämta i början av vecka 17, och skorna har jag på mig varje dag så att jag skall hinna gå in dom lite... Gör ni också det?

>umebruden, ja just det, man kanske skall storstäda lite också, vi har ju också folk som sover hos oss över helgen, tack för att du påminde mig!
    Schemat är ganska späckat, och frågan är hur mycket jag hinner vara inne på bt efter helgen, då jag byter arbetsplats...? Jaja, en gång om dan kikar jag ju iaf in, måste ju tjattra med er!

• Gucci

Igår var det dags för möhippa igen. Det var jobbarkompisarna som var i farten. Kidnappningen gick inte som de tänkt sig. De skulle hämtat mig utanför kyrkan när vi hade träffat prästen. Men de fastnade i bilköer och hann inte ut. Så min blivande fick köra mig till jobbet där 12 tjejer väntade. Fick en tjusig krona med lila slöja. Åt lite snacks, drack vin och spelade spel där jag hade specialfrågor. Sen åkte vi in till stan och åt god mat, drack mer gott vin och pratade. Efter middagen åkte vi och bowlade (lite lagom glada i hatten). Hade jättetrevligt och blev väldigt glad att de hittat på något bara för min skull.

• Zandrisen

>Gucci, härligt härligt! Jag vill också bli hippad fler gånger! *avis*

15 dagar kvar! SLUTSPURT!

• WhiteBride

Å vad avis man blir. Själv får man säkert bara en gång. Men hellre en gång än aldrig. Men är nu ännu säker på att det händer i helgen. För mycket pyssel och prassel. Och alla ska kolla att vi är hemma i helgen för att de kanske kommer och hälsar på. Lite för mysko.

• Umebruden

Har också fått "hintar" om helgen. Min bästis ringde och pratade igår, vi pratade länge om annat och precis när vi skulle lägga på säger hon "förresten... vad ska du göra till helgen?" Jag svarade att vi skulle träffa prästen men att inget annat var planerat, och då frågade hon om jag kanske skulle vilja gå en promenad med henne på lördag.
    Vi brukar iofs promenera tillsammans, men det är inget vi brukar planera dagar i förväg. Normalt ringer hon och frågar samma dag, så det verkade mer som om hon ville försäkra sig om att jag är hemma och ledig...
    Vi får se. Spännande!

• Gucci

Jag pratade nyss med sambon och han hade städat så jag misstänker att vi ska få besök, annars brukar han inte städa "bara sådär"... Hans jobbarkompisar kommer ikväll och ska ta ut honom på svensexa men han har ingen aaaaaaning... *fniss* Är nog inte hemma när de kommer men det skulle vara kul att se hans min.

• Gucci

Ahhhh, nu har jag PROBLEM! Vi träffade ju prästen igår och gick igenom vigseln. På slutet ska det vara solosång, psalm och sedan utgångsmarch.
    Kantorn ska kompa solisten på piano, sedan tänkte vi att även psalmen kunde spelas på piano men utgångsmarchen ska ju spelas på orgel. Pianot står framme vid altaren och orgeln är på en "läktare" som nås från en trappa vid ingången till kyrkan. Alltså tar det en stund från att kantorn förflyttar sig från pianot till orgeln. Men det känns ju konstigt om det blir en paus där man bara väntar på att utgångsmarchen ska börja.
    Vad ska jag göra?

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005