Inlägg från: Zandrisen |Visa alla inlägg
  • Zandrisen

Valborgsbröllop 2005

Vi träffade prästen för vigselsamtal ganska tidigt, typ för 3-4 månader sedan, och har sedan hållt kontinuerlig telefonkontakt med honom, för att diskutera psalmer, solosång osv. Det är en ganska liten församling som vi vigs i, så prästen är ganska noga med att lära känna brudparet lite innan, så att vigseln skall bli så personlig som möjligt. Nästa Onsdag är det "genrep" i kyrkan, shit vad nervöst det börjar bli nu!

Min klänning får jag hämta i början av vecka 17, och skorna har jag på mig varje dag så att jag skall hinna gå in dom lite... Gör ni också det?

>umebruden, ja just det, man kanske skall storstäda lite också, vi har ju också folk som sover hos oss över helgen, tack för att du påminde mig!
    Schemat är ganska späckat, och frågan är hur mycket jag hinner vara inne på bt efter helgen, då jag byter arbetsplats...? Jaja, en gång om dan kikar jag ju iaf in, måste ju tjattra med er!

• Zandrisen

>Gucci, härligt härligt! Jag vill också bli hippad fler gånger! *avis*

15 dagar kvar! SLUTSPURT!

• Zandrisen

Gucci, kan ni inte be prästen att säga några avslutandeord, typ, "du får nu kyssa bruden" eller nåt?

Idag startade jag på nya jobbet, har precis fått iordning på rummet. Panik utbröt dock när jag insåg att festprogrammet var sparat på hårddisken på min gamla dator, tack och lov fick jag tag på it-ansvarig, som var gullig nog att hjälpa mig att spara över det på nya datorn...*pustar ut*

Hur är det med er andra, har stressen tagitöverhand ännu..? Jag fattar liksom inte riktigt, att det snart är dags... Gjorde klart bordsplaceringen (för andra gången) i lördags, och det blev SÅ bra!!! Vi har icketraditionell placering, med min familj sittandes på min sida, och hasn på hans sida vid honnörsbordet, sen har vi satt par mittemit varandra, och försökt att hålla borden i sammaålderskategorier, tänkte att folk i typ samma ålder har mer att prata om...

• Zandrisen

>Umebruden, guuud såhärlig hippa du fick! Fattar att du ärlite slut så här efteråt, jisses vad du fick fara runt!

• Zandrisen

Hej go vänner! 10 dagar kvar! Igår var vi och lämnade in ringarna för putsning och gravering, jisses vad tomt det känns på fingret! I eftermiddag blir det genrep i kyrkan, känns superpirrigt, känns som jag kommer att verkligen fatta det då, får väl se... Gjorde klart festprogrammet idag på morgonen, och ställde mig och "smygkopierade" 40 st, tänkte vänta med resten tills i morgon (vet inte hur populärt det är att kopiera för eget bruk på jobbet... ), men nu när jag kollade de färdiga så upptäcker jag stavfel på tre ställen! Inga stora, men det känns surt iaf! ORKAR inte göra om det! Ska bli så skööönt när vi är gifta och allt planerande är över, fattar inte hur folk kan planera i flera år, är helt slut efter ett halvår!

• Zandrisen

>White Bride, jag skall ha två ringar, min förlovningsring skall putsas och få ett till datum, och sen gravering i vigselringen. Låter som du haft en skitkul hippa! Ha ha, jag fick bilder i huvet om hur ni såg ut, måste varit en syn!

• Zandrisen

Hallå brudarna! Igår var vi på tgenrep i kyrkan! Vår präst är verkligen suverän, liberal och supertrevlig, känns verkligen som om vi har haft tur och hittat "rätt" präst! Tårögd blev jag också, när jag och pappa övgick mot min m2b där framme vid altaret... Ååååh, det kommer att bli så bra!!!

Idag har jag tryckt ut de sista festprogrammen, de ligger nu vikta och ihophäftade i en påse. Struntade i stavfelen, de är så ynkligt små, och det må vara hänt! Idag skall jag till frissan och kolla om löshåret hon beställt hem är rätt nyans, och sen ska vi och köpa plastölglas till festen.

På lördag är det förresten dags för min m2b att bli svensexad, tydligen är det ett digert schema som innefattar modevisning och uppdrag i lika affärer, allt detta i samband med att vår nygamla shoppinggalleria "kupolen" i borlänge invigs...! Känns plötsligt som att jag kom jäkligt lindrigt undan, pratade med bestman igår, och efter kupolen så har dom planerat att leda in honom med ögonbidel på friskis och svettis, och sen när de tar av bindeln så är han mitt i ett aerobic-pass med 60åriga damer! :-0
    Har era gubbar blivit svensexade ännu?

• Zandrisen

JIPPI!!! Imorse fick jag min mens! En vecka för tidigt! Ibland är verkligen t o m kroppen med på noterna! Har ju varit lite småsur över att vi varit så "dumma" att lägga bröllopet mitt i min mens, men THANK GOD så verkar det som om jag hinner ha det undanstökat till bröllopsnatten och bröllopsresan! Fånigt att bli så superlycklig över en sån sak, det är dessutom min m2b:s födelsedag idag, och han blev lika glad som jag över att mensen kommit redan, en liten mini-födelsedags-present liksom...

I eftermiddag skall jag baka två marsipantårtor som får stå och gotta till sig i kylen över natten, och sen i morgon är det släktfirande av födelsedagen klockan 12. Vad min älskling inte vet är att det kommer specialgäster... 13.30 kommer nämnligen en maskerad specialstyrka (polisvänner) och haffar honom med handklovar och allt, och sen är det svensexa!
    Liiite synd att man inte "får" vara med och kolla, tror det kommer att bli en syn för gudarna!!!! Men det blir tjejkväll med filmmys i stället...

ÅTTA DAGAR KVAR!!! Fatta vad hispiga vi kommer att vara nästa fredag!!!

• Zandrisen

Hipp å hej! 5 (FEM!)ynkliga små dagar kvar, mina vänner!
    I lördags blev min blivande svensexad av sina vänner! Han fyllde ju år i fredags, så jag hade ordnat så att släkten kom för att fira honom vid 12-snåret. Alla var insatta med att det skulle ske kidnappning vid 14.30, men alla blev ändå helchockade när det dundrade till och tre killar i full insats-mundering kom inrusande med höjdda vapen! Dom hade ordnat så att de ringde ca 5 min innan, så att vi kunde skyffla undan vår snart 2-åriga dotter in på sitt rum med plastsvärmor, så att lillskrutt slapp bli traumatiserad för livet... Iaf, höjda vapen, och min blivande blev nedbrottad på vardagsrumsgolvet och påsatt handklovar och ögonbindel, sen blev han inkastad i en minibuss, och wrooom så var dom borta! Därefter blev han uppklädd i tigermönstrade tights, avklippt "plåtlars"-tshirt, sönderklippta gummistövlar och 70-talsskjorta, och sen var det bowling. Alla fick ta en whiskeyslurk när dom slog en strike, kan ju nämna att min blivande är duktig på bowling, så han var ganska i gasen när dom körde iväg mot borlänge, där det var marknad... Han fick där spela ihop pengar på en fruktansvärt ostämd flöjt, och auktionera ut fem utländska porrtidningar. För pengarna gjordes en ansiktsmålning (ena halva sårig, andra halvan lik) och sen bar det av till falun igen, där det vankades tacobuffé och efter det var det krogen. Det var en mycket överförfriskad, och supernöjd blivande jag fick släppa in vid halvtretiden på natten, med sig hade han två lumparpolare som rest hit enbart för detta, dom hade jag bäddat till i vardagsrummet. STANKEN av tre bakfulla och svettiga karlar var genomträngande när jag vaknade av en morgonpigg liten dotter igår...

Idag skall vi in till borlänge efter lunch, för jag måste tydligen prova klänningen innan vi hämtar ut den. Fattar inte riktigt varför, vi var ju in för 3 veckor sedan, och då gjorde hon ju alla ändringar...? Jaja, nu är det så iaf...

Hur var helgen? Har utvecklat bridezilla-tendenser ännu?

• Zandrisen

Gucci, det blir nog en lunchbaguette för mig, jag är ju fast hos frissan hela förmiddagen... Från början var det tänkt att det skulle bli typ Mc Donalds, men så sa min frissa att man inte skulle äta för flottig mat, då detta kunde lägga sig som en hinna i ansiktet, och då fäster inte sminket ordentligt.

• Zandrisen

VET ni vad som hände??? Jag var jus om sagt in till borlänge (vi bor i falun)till uthyrningsföretaget idag på lunchen, för att de sagt att jag var tvungen att prova klänningen igen. Väl där så går jag in i hytten, och hon irrar runt ute i affären, så kom hon och frågade vilken klänning det var (?!) varpå jag säger Romatica. Hon ser undrande ut och kommer tillbaka med min klänning. Vi börjar om hela proceduren med uppnålning (som vi gjorde för ca en månad sen, så tittar hon på mig och säger "har vi inte gjort det här förut...?" Jag sägaer att , jo det har vi, men att hon ju sagt åt mig i fredags att jag skulle komma in och göra det igen. Så kollar hon på lappen där hon skriver upp bokningsdatum, och så säger hon "ja, men det står ju vacka 19...?!" "Jaha, men vi gifter oss nu på lördag, och det står 30/4 på vårt kvitto som vi fick när vi betalade handpenningen" svarade jag. Hon har alltså skrivit fel datum i klänningen, TÄNK bara om hon hade dubbelbokat den...! *ryser vid tanken*
    Iaf, nu fick dom ordna med frakt till falun imorgon, för jag tänker INTE lägga ut för bensin och bortfallen arbetstid för att dom har klantat till det...

• Zandrisen

Jag kollade precis smhi förfalun på lördag, det bli REEEEEGN!!!! NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jasg skiter i att det skall betyda tur med regn, jag vill ha sol och varmt! Det har varit superfint väder i falun i nästan en hel vecka, VARFÖR måste det regna och vara kallt just DEN dagen...?

• Zandrisen

*deppar över regnet*
    KAN inte komma över att det skall regna! Det fick mig att "tippa över2 totalt, nu är nerverna verkligen på utsidan!

• Zandrisen

Culpepper, vadå är ringen borta...?! vad deppar jag för då, det är ju inte direkt nåt problem med regn i jämförelse med försvunnen ring... Hoppas du hittar den!

• Zandrisen

Hej hallå gó vänner! Kan ju säga att jag höll på att bli skvatt galen för en stund sen. Igår höll jag ju på HELA kvällen med bordsplaceringskartan. När den väl varklar, så insåg jag att jag blir tvungen att göra om den, då det var för "plåttrigt", och folk inte skulle fatta (vi hade satt nr på kartan, som sedan satt ihop med namnen på en lista under. Igen bra idé.). Men iaf, jag upptäcker genom detta att jag missat att ta med en person i festprogrammet!!! Inte vilken person som helst heller, utan toastmasterns tjej, som har hjälpt till jättemycket! det var bara att ställa klockan tidigt, och sedan vara på jobbet vid 6.30 i morse, skriva dit henne (samt ändra på stavfelen som störde mig förut), skriva ut 90 nya ex, och häfta ihop dom. När jag äntlugen var klar så ringer min m2b. Jag har glömt två personer till!!! Dom anmälde sig sent, och jag hade räknat bort dom... :-O Grejen är den, att nu SKITER jag i det!!!! Jättetråkigt att dom inte är med, men vi umgås inte mycket med dom, och som sagt, dom anmälde sig sent. Tänker inte offra mer träd på att skriva ut 90 nya ex, nu är det BRA! Tycker ni att jag är hemsk? Hur skulle ni göra?

Fick hem min klänning igår, tack och lov var allt ok, su nu hänger alla kläderna där i sina garderober och tar upp plats i avvaktan på användning...

>White Bride, skönt att din klänning kom fram, äntligen! Hoppas den sitter som gjutet!

>Umebruden, vi skall ha mendelsohns som inmarsch, och sen skall en killkompis spela "all you need is love" som utgång. Hoppas ni hittar nåt ni gllar, kyrkomusik.se är jättebra på det viset.

• Zandrisen

Förresten! det ser bra ut med vädret! Från regn och 9 grader till sol med moln över, och 14 grader! *hurrar*

• Zandrisen

>TingelingAnna och AnnaCarin, tack skall ni ha!

Puh, nu är det supernära. Alla på jobbet går runt och säger "är du nervös?", och fan, det är klart att jag är! Om inte blir jag det när alla är "på" mig hela tiden....

• Zandrisen

TVÅ DAGAR KVAR!!! Jag har gått från övernervös till nästan apatisk. Alla förslag jag får nu, svarar jag "gör som ni vill" på. Faktum är att jag har fått typ "overload" på inspirationssidan, jag KAN inte ta mer beslut och känna efter vad jag vill, det enda jag vill nu är att GIFTA MIG!!! Fredagen har vi tagit ledigt båda två, tack och lov, för annars skulle vi inte hinna med alla förberedelser. Folk kommer att droppa in med tåg och buss olika tider, servitriserna skall visas runt i lokalen och få instruktioner, det skall dukas och dekoreras, DJ:en skall få instruktioner, jag skall på manikyr, blivande maken skall toppa håret, osv osv... Så är det allt med bröllopsresan också, men som det känns nu så får man ta det efter bröllopet, vi har ju iaf tre dagar på oss då, packa och allt sånt. Känner ett lätt tryck över bröstet, shit, nu är det snart dags, fattar inte att tiden gått så fort!

• Zandrisen

>Umebruden, jag reagerade precis som du när vi var och övade, det stockade sig i halsen och tårarna började trilla... Min blivande är också extra känslig, han reagerar med trötthet och ont i magen... Sen är vi väl båda två "on the edge", så det har varit lite smågräl, men det gör inget, vi vet ju varför...

• Zandrisen

Hej alla Herrar och Fruar!
    Hoppas att Er dag blev lika underbar som vår!
    Har aldrig varit lyckligare!
    Kommer att skriva en edetaljerad beskrivning i "gifta".
    Tack för alla månader av stöd från er alla! Nu är vi GIFTA! *jubel*

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005