Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hallojsan på er alla Valborgare!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss igen. Kramar!!!
Hur går det för er nu? Hur långt har ni kommit? Tänk inte många dagar kvar.
Valborgsbröllop 2005
Hallojsan på er alla Valborgare!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss igen. Kramar!!!
Hur går det för er nu? Hur långt har ni kommit? Tänk inte många dagar kvar.
Ojojoj, nu är det inte många dagar kvar!
Idag ska jag åka och lyssna när solisten övar med kantorn, hoppas det låter bra!
Vad ska ni äta på bröllopsdagen (förutom bröllopsmiddag så klart)? Vi tänkte köpa något färdigt att äta mellan fotografering och vigsel, men det ska ju vara något som inte kladdar och som inte sätter fart på magen... pastasallad kanske?
Hipp å hej! 5 (FEM!)ynkliga små dagar kvar, mina vänner!
I lördags blev min blivande svensexad av sina vänner! Han fyllde ju år i fredags, så jag hade ordnat så att släkten kom för att fira honom vid 12-snåret. Alla var insatta med att det skulle ske kidnappning vid 14.30, men alla blev ändå helchockade när det dundrade till och tre killar i full insats-mundering kom inrusande med höjdda vapen! Dom hade ordnat så att de ringde ca 5 min innan, så att vi kunde skyffla undan vår snart 2-åriga dotter in på sitt rum med plastsvärmor, så att lillskrutt slapp bli traumatiserad för livet... Iaf, höjda vapen, och min blivande blev nedbrottad på vardagsrumsgolvet och påsatt handklovar och ögonbindel, sen blev han inkastad i en minibuss, och wrooom så var dom borta! Därefter blev han uppklädd i tigermönstrade tights, avklippt "plåtlars"-tshirt, sönderklippta gummistövlar och 70-talsskjorta, och sen var det bowling. Alla fick ta en whiskeyslurk när dom slog en strike, kan ju nämna att min blivande är duktig på bowling, så han var ganska i gasen när dom körde iväg mot borlänge, där det var marknad... Han fick där spela ihop pengar på en fruktansvärt ostämd flöjt, och auktionera ut fem utländska porrtidningar. För pengarna gjordes en ansiktsmålning (ena halva sårig, andra halvan lik) och sen bar det av till falun igen, där det vankades tacobuffé och efter det var det krogen. Det var en mycket överförfriskad, och supernöjd blivande jag fick släppa in vid halvtretiden på natten, med sig hade han två lumparpolare som rest hit enbart för detta, dom hade jag bäddat till i vardagsrummet. STANKEN av tre bakfulla och svettiga karlar var genomträngande när jag vaknade av en morgonpigg liten dotter igår...
Idag skall vi in till borlänge efter lunch, för jag måste tydligen prova klänningen innan vi hämtar ut den. Fattar inte riktigt varför, vi var ju in för 3 veckor sedan, och då gjorde hon ju alla ändringar...? Jaja, nu är det så iaf...
Hur var helgen? Har utvecklat bridezilla-tendenser ännu?
Gucci, det blir nog en lunchbaguette för mig, jag är ju fast hos frissan hela förmiddagen... Från början var det tänkt att det skulle bli typ Mc Donalds, men så sa min frissa att man inte skulle äta för flottig mat, då detta kunde lägga sig som en hinna i ansiktet, och då fäster inte sminket ordentligt.
Jag har funderat på att göra i ordning något enkelt som kan ätas kallt alternativt förberedas innan. Det blir nog mest troligt en sallad.
Zandrisen: Låter som din blivande hade det riktigt kul på sin svensexa! Kidnappningen var ju verkligen något utöver det vanliga!
Min blivande hade en hård dag igår, han sa att han inte varit så bakis på väääldigt länge... men att det var det värt.
De hade gett honom en sjua gin det första de gjorde. På paintballbanan hade alla förstås siktat extra mycket på honom så han har ont lite varstans.
Tur att han ska ha heltäckande klädsel på bröllopet så inte blåmärkena syns... :D
Efter bastun hade de tagit fram en stålmannencape i barnstorlek som han fick ha på sig resten av kvällen. :D
VET ni vad som hände??? Jag var jus om sagt in till borlänge (vi bor i falun)till uthyrningsföretaget idag på lunchen, för att de sagt att jag var tvungen att prova klänningen igen. Väl där så går jag in i hytten, och hon irrar runt ute i affären, så kom hon och frågade vilken klänning det var (?!) varpå jag säger Romatica. Hon ser undrande ut och kommer tillbaka med min klänning. Vi börjar om hela proceduren med uppnålning (som vi gjorde för ca en månad sen, så tittar hon på mig och säger "har vi inte gjort det här förut...?" Jag sägaer att , jo det har vi, men att hon ju sagt åt mig i fredags att jag skulle komma in och göra det igen. Så kollar hon på lappen där hon skriver upp bokningsdatum, och så säger hon "ja, men det står ju vacka 19...?!" "Jaha, men vi gifter oss nu på lördag, och det står 30/4 på vårt kvitto som vi fick när vi betalade handpenningen" svarade jag. Hon har alltså skrivit fel datum i klänningen, TÄNK bara om hon hade dubbelbokat den...! *ryser vid tanken*
Iaf, nu fick dom ordna med frakt till falun imorgon, för jag tänker INTE lägga ut för bensin och bortfallen arbetstid för att dom har klantat till det...
Zandrisen:
Vilken tur att inte klänningen blivit dubbelbokad! Och vilken tur att det löste sig trots att de klantat till det...
Vi har just fått veta att blivandes föräldrar måste ta med sig sitt fosterbarn eftersom de inte kunde byta helg och det är den helgen de ska ha honom.
Jag tyckte inte det var så kul eftersom vi har varit tvungna att skära så mycket i gästlistan, och så kommer han som vi inte ens känner (han är i tonåren, så det är ju som att bjuda en extra vuxen). Men de erbjöd sig att betala hans kuvertavgift, och då hade vi inget riktigt bra argument kvar.
Tycker dock att det är dålig planering. Även om de inte kunde byta helg så kunde de väl i alla fall sagt något tidigare... arrgh! Men jag kan inte säga nej till svärmor, och tyvärr var bara jag hemma när hon ringde.
Sedan har blivandes storebror fastnat på jobbet, så han och hans tjej kan mest troligt inte komma. Och blivandes mormor har fått höfeber...
Just nu känns det som om ingen kommer, men det gör de förstås. Är bara så besviken över detta.
Men, men, det ska inte förstöra vår dag. Jag är fast besluten att vara lycklig i alla fall.
Äntligen har jag hittat på Er alla igen....nu är min blivande här från Usa och det känns kanon. Barnen och han umgås som om han aldrig varit ifrån dem och det känns otroligt skönt
Idag var vi och gjorde klart det sista förberedande med hotellet och nu vill jag vara gifta mig...men snart snart...imorgon ska hela brudföljet och vi öva i kyrkan med våra präster och få ordning på hela alltet som kommer att vara på två språk...sköt om ER från en solbrunsprutad Eva
Zandrisen: Jisses vilken tur. Hoppas bara att den kommer fram hel och i tid. Själv väntar jag på att min klänning skall komma till butiken. De sa måndag eller tisdag denna veckan och den kom inte igår.....!
Umebruden: Tycker med att det var dålig planering av dem. De har ändå vetat det så lång tid innan så det borde ha fixat det för länge sedan. Men det kommer att vara en fantastisk dag ändå. För vet du vad... Ni gifter er ju.
mrs tate to be: Välkommen tillbaka. Vad härligt att era barn saknat honom. Det måste kännas otroligt härligt att få ha honom i famnen igen. Nu är det bara några dagar kvar så är det dags. Oj oj oj.
Sitter just nu och skriver ut den sista sidan i festprogrammet i ett ex antal kopior. Så tråkigt att bara vänta vänta vänta. Men gud vad man längtar.
Bara 4 dagar kvar.....!
Inte klokt. Bara få dagar kvar.. Inte ens en vecka. Skall på torsdag i kyrkan och öva på hela följet.
Skall bli så perfekt.
Kikade just på SMHI och hoppas VERKLIGEN att dem har fel den här gången, annars blir det regn på lördag! =(
DU SKOJAR MED OSS!!!! Det kan inte vara sant!!!!! Nej Nej Nej Nej. Inte den dagen. Inte denna dagen av alla valborgsdagar. Det kan väl för en gång skull vara fint väder......!!