Inlägg från: Gucci |Visa alla inlägg
  • Gucci

Valborgsbröllop 2005

Vi ska träffa prästen för första gången idag. Har någon av er andra träffat prästen än? Vad pratade ni om osv?
    Det är ju bara två veckor kvar men vi måste försöka få till en till träff med prästen då det är flera som vill veta var de ska ta vägen i kyrkan, bestman, tärnor och solist. Det är mycket att stå i nu fram till bröllopet.

• Gucci

Igår var det dags för möhippa igen. Det var jobbarkompisarna som var i farten. Kidnappningen gick inte som de tänkt sig. De skulle hämtat mig utanför kyrkan när vi hade träffat prästen. Men de fastnade i bilköer och hann inte ut. Så min blivande fick köra mig till jobbet där 12 tjejer väntade. Fick en tjusig krona med lila slöja. Åt lite snacks, drack vin och spelade spel där jag hade specialfrågor. Sen åkte vi in till stan och åt god mat, drack mer gott vin och pratade. Efter middagen åkte vi och bowlade (lite lagom glada i hatten). Hade jättetrevligt och blev väldigt glad att de hittat på något bara för min skull.

• Gucci

Jag pratade nyss med sambon och han hade städat så jag misstänker att vi ska få besök, annars brukar han inte städa "bara sådär"... Hans jobbarkompisar kommer ikväll och ska ta ut honom på svensexa men han har ingen aaaaaaning... *fniss* Är nog inte hemma när de kommer men det skulle vara kul att se hans min.

• Gucci

Ahhhh, nu har jag PROBLEM! Vi träffade ju prästen igår och gick igenom vigseln. På slutet ska det vara solosång, psalm och sedan utgångsmarch.
    Kantorn ska kompa solisten på piano, sedan tänkte vi att även psalmen kunde spelas på piano men utgångsmarchen ska ju spelas på orgel. Pianot står framme vid altaren och orgeln är på en "läktare" som nås från en trappa vid ingången till kyrkan. Alltså tar det en stund från att kantorn förflyttar sig från pianot till orgeln. Men det känns ju konstigt om det blir en paus där man bara väntar på att utgångsmarchen ska börja.
    Vad ska jag göra?

• Gucci

Ojojoj, nu är det inte många dagar kvar!
    Idag ska jag åka och lyssna när solisten övar med kantorn, hoppas det låter bra!

Vad ska ni äta på bröllopsdagen (förutom bröllopsmiddag så klart)? Vi tänkte köpa något färdigt att äta mellan fotografering och vigsel, men det ska ju vara något som inte kladdar och som inte sätter fart på magen... pastasallad kanske?

• Gucci

Umebruden: Vi ska ha Trumpet Tune som utgångsmarch. Du kan gå in på www.kyrkomusik.se och lyssna på lite olika.

TingelingAnna: Tack!

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005