Kläder på begravning?
Utan att ha sett den här tråden ställde jag en fråga i diskussionsforumet om vad man kan ha för klädsel vid en urnsättning. Är det någon av er som kanske vet får ni hemskt gärna svara här eller i den tråden.
Utan att ha sett den här tråden ställde jag en fråga i diskussionsforumet om vad man kan ha för klädsel vid en urnsättning. Är det någon av er som kanske vet får ni hemskt gärna svara här eller i den tråden.
Skogsbruden: Okej. Min farmor hade inget önskemål om just klädsel. Jag hade svart kostym med en vit topp under då.
Ja, i eftermiddag. Det är min farmor, som gick bort innan jul.
Jag vet inte alls hur jag kommer att känna och reagera heller, det var ju ett tag sedan hon gick bort och en urnsättning kanske inte är riktigt samma sak som en begravning. Samtidigt blir man ju väldigt påmind om en nära anhörigs död och det är ju självfallet väldigt sorgligt.
Har man blommor med sig eller så, förresten, någon som vet?
Tack så mycket för svaren och deltagandet, SkogsBruden! Jag tar nog med mig en enkel ros eller något i den stilen då, min farmor tyckte väldigt mycket om rosor.
Tolin: Ja, på en begravning gör man ju självklart det. Det jag undrade över var om man gör så vid en urnsättning (själva begravningen hölls strax efter jul).
Tack för svaret dock, jag gör nog som SkogsBruden föreslog.
Oj, jag inser att mitt initiativ att sno trådstartarens tråd visst ledde till lite missförstånd. Sorry, trådstartaren för det!
Det var alltså inte trådstartaren som undrade över blommor till begravningen utan det var jag som lånade tråden lite. Jag skall inte på en begravning utan en ursättning och undrade över klädsel vid en sådan. Sedan ställde jag ytterligare en fråga, om man har med sig en blomma till ursättningen också. Förlåt Tolin och natalie99 om jag gjorde er förvirrade.