Våra bästisar började med öppet förhållande förra året. Vissa restriktioner finns. Funkar visst ungefär så här, om jag fattat rätt:
Att flörta, kyssas och liknande med andra är inte OK. Allt ska vara öppet! Dom har tillsammans och hon även ensam träffat ett par killbekanta och haft 6 vid några tillfällen. Han vet om allt i förväg, känner ju killarna, som sägs vara perfekta gentlemen och vet exakt vad som gäller och respekterar deras förhållande. Det är god middag, trevligt sällskap, vänskap och sen 6 som gäller, inget annat. Sambon hämtar henne efteråt hos ena killen. Gentlemannen följde då henne till bilen och tackade artigt sambon för att han fått en trevlig kväll i henne sällskap *fniss*.
Hon har ärligt erkänt för både mig (och killarna, säger hon) att det hemma med sambon är det som känns allra, allra bäst och mest, kan inte jämföras med nåt annat, det vet hon nu. Men att hon konstigt nog lärt sig skilja på det här med vänskap/6 med killvännerna och det hon och sambon har gemensamt.
Dom har förresten varit ett par väldigt länge, är väldigt tajta tillsammans och verkar säkra på sitt förhållande. Det är bara vi som vet, dom törs inte berätta för några andra för folk kan inte fatta det här, vilket jag förstår, även om jag så att säga förstår mer nu. Tror också att andemeningen är att det är OK så länge allt är öppet och planerat i förväg. Att gå bakom ryggen eller berätta nåt efteråt är INTE ok, även om det skulle varit med en av de "godkända" killvännerna. Svårt förklara, men så har jag fått höra.
Berättar bara vad jag vet, hoppas det inte kommer nån moralstorm här nu, svarade bara på frågan.