Som ni sagt några ggr nu; 11 Juni 2005 hade ett bra svar.
Tror det var Dr Phil som sa det i något program..hehe..och jag tyckte det var så bra redan då.
Jag och sambon snackar ibland om sådana här saker. Båda är med på att "det som är okej för dig, är också okej för mig".
Då kan man lätt tänka efter, om man hamnar i ett läge där man är osäker på vad som är rätt.
"Skulle jag uppskatta att min partner gjorde det jag gör nu, fast med en tjej?". Känner man att det inte är okej, då ska man själv inte göra det heller.
Att man får uppskattande blickar och kommentarer från motsatta könet ser både han och jag som skoj, eftersom vi litar på varandra och vet att den andre inte besvarar det.
Klart man blir stolt över att tjejer tycker min sambo är snygg. =) Han säger likadant om mig.
Sedan är det inte säkert att alla lever i ett förhållande där båda ser saken på samma vis.
Om jag hade levt med en svartsjuk pojkvän, tex, hade ju tänket "okej för mig, okej för dig" inte funkat. Då hade man säkert gått över gränser som ens partner inte gillade, trots att man själv tyckte att det hade varit okej om han gjort likadant.
Det handlar väl om att man kommunicerar med varandra, så man vet att inte såra sin älskling. =)