• aa_s_a

Hela livet med sin första/enda partner?

Jag och min pojkvän har precis brutit upp efter 5 år tillsammans, vi (eller mest han, men sen jag hunnit tänka och reflektera, även jag) hade blivit mer vänner än tillsammans.

Han var 18 och jag 19 när vi blev tillsammans, jag var hans första flickvän medan jag hade haft några korta förhållanden innan dess. Vi förlovade oss efter ett år, det kändes helrätt då och har känts rätt hela tiden. Nu när det tog slut så sa vi båda att även om vi inte förlovat oss då för 4 år sedan så hade vi med all sannolikhet varit förlovade idag ändå!

Jag trodde verkligen han var mannen i mitt liv, den jag skulle gifta mig med och få barn med. Alla våra vänner, våra familjer och släkter trodde det också. Just nu är vi väldigt bra vänner, pratar åtminstone varannan dag. Jag ahr även besökt hans familj och moster o.s.v. utan honom, nu som vän till familjen istället för svärdotter..

Men som sagt, jag vet inte vad jag känner för honom, men jag kan ändå känna att det var rätt beslut just nu. Vi behöver tid att växa på egen hand och så där. Är det meningen att vi ska vara tillsammans så blir vi det igen, är det inte meningen så blir vi inte det. Kanske jag om någon månad träffar någon som det bara känns såååå rätt med, vem vet! Framtiden ligger öppen! Just nu är jag väldigt glad över vår vänskap, vän är det minsta jag vill vara med honom!

Jag tror nog att man kan hitta den rätta även i unga år, men det kräver mer av personerna tror jag. Hade jag och mitt ex varit äldre och kanske haft barn så hade vi antagligen kämpat mer för vår kärlek än vad vi nu gjorde när vi fortfarande är så unga (23 resp 24)!

Svar på tråden Hela livet med sin första/enda partner?