Brudar i Dalarna / 2:an :-)
Hej tjejer!
Såg att den andra tråden var stängd
Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!
Hej tjejer!
Såg att den andra tråden var stängd
Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!
Passar på att inviga tråden själv
Pupa - är lite nyfiken vad du betalar för logen och för maten samt vad ni ska ha för mat.
Har inte loggat in på min hotmail på länge, så jag vet inte om du kan maila.
Här har vi tagit ett ganska stort steg
Är nu bestämt att vi ska gifta oss -07. Vet att det är långt dit, men nu ska vi åka utomlands i höst, köpa ny bil och renovera huset. Så -07 känns som ett realistiskt år
Hur går det för er och planering då? Det börjar ju dra ihop sig. Vilket datum var det nu igen?
ängsklocka - har det blivit 2 nya dalatrådar bara ett bevis på att vi finns Visst är du från H-mora, eller runt däeifrån (har för mig att jag sett det i den gamla tråden)?
Vi ska alltså inte gifta oss förrän -07 och då på sommaren, juli eller augusti, lutar mest åt augusti. Så vi har ju ganska lång väg dit. Men ju längre tid för mig att planera
ängsklocka - helt ok om du inte kommer ihåh mig, har inte varit sån flitig besökare tidigare, men lär väl bli nu Jag bor i Säters kommun, lite ute på landet, kan man nog säga Dala Husby kyrka ligger ju jättefint, har aldrig varit inne i den, men är den lika fin på insidan som på utsidan så är den ju jättefin.
Pupa - Gud så god maten lät, blir ju hungrig 300 kr lät ju helt ok, speciellt om det var inkl. porslin. Hur blir det med serveringspersonal? 2400 för ladan var billigt tyckte jag, speciellt med tanke på att det är för hela helgen. Kommer ni att dekorera den på något vis?
Vad skönt att det mesta börjar bli klart. Hoppas att det löser sig med kantorn. Är det Stefan som ska viga er? Vet du hur länge till han kommer att jobba? Vill gärna att han viger oss....
Stockholmsbrud i Dalarna - hur går det med alla förberedelser? Hoppas att mina tips varit till någon nytta
Lycka till i planerandet tjejer.
Tovan - vad får du betala för håret på hårstället, och vem ska gör det? Ingår det sminkning också eller? Har klippt mig där sen jag flyttade till trakten, så det ligger ju nära till hands
Vad billiga DH var på maten. Ska ni ha förrätt och efterrätt också eller?
Stockholmsbrud - vad skönt att du är nöjd med floristen och frisören
Pupa - så man får inte ha levande ljus där inne, så synd..... Kan förstå om du inte vill dekorera på lördagen - har säker en massa annat att tänka på då
Stockholmsbrud - har ju ingen erfarenhet av Carin, men jag är väldigt säker på att ni blir nöjda med blommorna - Åsa är så himla duktig!!
Pupa - jag är lite inne på att ha buffé, just av den anledningen att det inte finns något kök, sen känns det lite mer som oss, än en 3-rätters....
Det är väldigt dött i våran tråd. Håller alla på med sista minuten förberedelser, eller?
Hoppas iallafall att alla har det bra!
Pupa - datum och datum, vi har iallafall spikat år, -07 Så än hinner vi bestämma datum, men jag tippar på att det blir i augusti någon gång, i början.
Vi har iallfall börjat spara pengar, är hittills uppe i ca 30 000:-, så jag hoppas att vi lyckas spara ihop minst lika mycket till
Ja, nu börjar det dra ihop sig för er. Åh, vad spännade! Hoppas att allt blir bra! Jag vill höra alla detaljer om festen sen, om det var en bra "lokal"
Ha det så bra så hörs vi!