Brudar i Dalarna / 2:an :-)
Hej tjejer!
Såg att den andra tråden var stängd
Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!
Hej tjejer!
Såg att den andra tråden var stängd
Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!
Passar på att inviga tråden själv
Pupa - är lite nyfiken vad du betalar för logen och för maten samt vad ni ska ha för mat.
Har inte loggat in på min hotmail på länge, så jag vet inte om du kan maila.
Här har vi tagit ett ganska stort steg
Är nu bestämt att vi ska gifta oss -07. Vet att det är långt dit, men nu ska vi åka utomlands i höst, köpa ny bil och renovera huset. Så -07 känns som ett realistiskt år
Hur går det för er och planering då? Det börjar ju dra ihop sig. Vilket datum var det nu igen?
Jag får väl skriva i den här tråden oxå, har tydligen blivit 2 nya "dalatrådar"
FiaLisa:
När ska ni gifta er?
ängsklocka - har det blivit 2 nya dalatrådar bara ett bevis på att vi finns Visst är du från H-mora, eller runt däeifrån (har för mig att jag sett det i den gamla tråden)?
Vi ska alltså inte gifta oss förrän -07 och då på sommaren, juli eller augusti, lutar mest åt augusti. Så vi har ju ganska lång väg dit. Men ju längre tid för mig att planera
FiaLisa:
Ja visst är det så, tycker att det bara e bra att vi dalabrudar får synas mer
Ojdå...måset ha varit trött igår när jag skrev till dig, det står ju klart och tydligt att det blir-07 snacka om virrig
Vilket minne du har Jag är från Vikmanshyttan lite utanför Hedemora. Vi har inte riktigt bestemt oss för var vi ska gifta oss. Har lite funderingar på Dala-Husby kyrka..Har faktiskt ringt dit idag och pratat lite med dom
Var kom du ifrån??
Nu får jag skämmas lite som inte kommer ihåg
FiaLisa, vi vet inte än vad vi ska betala för logen, det beror på om vi får den hela helgen eller om Stampen ska ha den fredag kväll för sin invigning. Om man har den hela helgen som är kontraktet egentligen kostar det 2400 plus moms tror jag. Maten har vi i sista sekunden ändrat oss om och ska ta från Hotellet i säter, har fått så många positiva kommentarer om deras mat och hon gav ett så förmånligt pris. Sedan var det inga som helst problem att det inte finns kök i ladan så det vägde över lite det med. Det va ett tag sen vi bokade ladan och maten och jag har andra siffror (resan) friskt i hjärnan men vi kommer betala ca 300 per kuvert (3 rätters inkl porslin) Solvarbo skinka med melon kompott och tomatpesto, fläskfile m timjanssky, potatisgratäng och ungsrostade grönsaker och så wokad frukt med chili honung o vaniljglass tror jag vi bestämde oss för.
6/8 är det vi slår till. Vi har nog det mesta bokat och klart, har skickat inbjudningarna och fått en del svar redan. Det som oroar mig mest är det där med festprogram och vigsel program....Svårt när jag inte kan prata med präst och kantor direkt (gör det via en kompis som jobbar som deltids kantor). Känns faktiskt som jag har det mesta under kontroll....men endera dan kommer jag väl på nåt som jag inte tänkt på tidigare!
Vad kul att ni bestämt er för att det ska bli av iaf! Nu är det bara att du samlar på dig all info du kan..fråga på om du funderar över något mer.
Kul med en ny dalatråd! Vi gifter oss i Leksand i juli och vi håller på att planera för fullt!
Är det någon som har några tips på bra och hyfsat billigt boende? Jag vet att turistbyrån har en bra hemsida, men det är bra att få tips från de som vet hur det verkligen är. De flesta av våra gäster kommer från andra platser än Dalarna så de ska ju inkvarteras!
tar väl och "skriver in mig" här också. för de som inte minns (vilket jag inte räknar med att någon gör, utgår från att andra är lika virriga som jag) så gifter vi oss i falun, den 11 februari. idag är det bara 297 dagar kvar till vårt bröllop!
För oss är det 394 dagar kvar...
ängsklocka - helt ok om du inte kommer ihåh mig, har inte varit sån flitig besökare tidigare, men lär väl bli nu Jag bor i Säters kommun, lite ute på landet, kan man nog säga Dala Husby kyrka ligger ju jättefint, har aldrig varit inne i den, men är den lika fin på insidan som på utsidan så är den ju jättefin.
Pupa - Gud så god maten lät, blir ju hungrig 300 kr lät ju helt ok, speciellt om det var inkl. porslin. Hur blir det med serveringspersonal? 2400 för ladan var billigt tyckte jag, speciellt med tanke på att det är för hela helgen. Kommer ni att dekorera den på något vis?
Vad skönt att det mesta börjar bli klart. Hoppas att det löser sig med kantorn. Är det Stefan som ska viga er? Vet du hur länge till han kommer att jobba? Vill gärna att han viger oss....
Stockholmsbrud i Dalarna - hur går det med alla förberedelser? Hoppas att mina tips varit till någon nytta
Lycka till i planerandet tjejer.
Hallå igen FiaLisa! Priset va inkl serverings personal oxå. Det som tillkommer är hyra av bord, stolar och dukar. Vad gäller dekorering av ladan tror jag inte att det blir så mkt, iaf inte om vi inte får ladan på fredagen. Lördagen kommer ju att gå åt till annat! Och man kan inte pytsa över hur mkt som helst på släkten....jag tror att det blir mkt mysigt och speciellt utan att man behöver göra så mkt. Får vi tillgång redan på fredagen ska jag tänka över vad vi kan göra. Man får inte ha levande ljus inne i ladan och jag tror inte man får utanför heller när jag tänker efter...
Ang Stefan så tror jag att det ska bli han, vi har ju bett att få delar på engelska och det har han gjort flera gånger förut. Min "kantor kompis" kommer att kolla upp det åt mig och bekräfta, vi bokade ju så tidigt så det var svårt att veta redan då. Hur länge till han kommer jobba vet jag itne säkert, min kompis säger att han vill gå i pension så snart han kan! :)