• FiaLisa75

Brudar i Dalarna / 2:an :-)

Hej tjejer!

Såg att den andra tråden var stängd
    Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)
  • lokatt

Pupa:
    *dregel* er mat låter såååå god! min frukost blev plöstligt väääldigt trist...

• Pupa

anna lokatt, jag vet! hi hi! jag längtar så. potatis gratäng ska bli kul att ha, så malteserna får nåt "nytt" att äta. Och det är ju sååååå gott! vi verkligen längtar efter att få visa hur ett bröllop "ska" gå till ;)

• lokatt

Pupa:
    ja du... här finns det liksom ingen chans att visa hur det ska gå till, vårt bröllop blir det tredje i släkten på 17 månader... men vi ska ju ha kul i alla fall!

idag är det bara 296 dagar kvar till vårt bröllop!

• MariHelen

Sriver några rader jag också. Jag gifter mig i ett litet kapell här i Orsa, på midsommardagen. Börjar att känna av bröllopsnerverna rejält. Får hjärtklappning bara av att titta på klänningen. Förstår inte hur jag ska klara av att genomföra detta. Kommer att vara såååååå nervös.

• Pupa

anna lokatt, vårt blir det andra inom en månad! Men det andra blir ett typiskt maltesiskt bröllop, sånt som vi absolut _inte_ vill ha och känner oss jätte glada över vårt val.

Vi har 106 dagar kvar!!!!

• Stockholmsbrud i Dalarna

Nu är den mindre än två månader kvar till vårt bröllop på Sjöviks folkhögskola. Vi har inte koll på allt, men känner att det inte gör så mycket... Har i alla fall hittat både toppenfrisör och toppenflorist i Avesta tack vare tips från folk här på BT.

• Leksandsbrud

Skurt: Vi ska också gifta oss i Leksand fast den 20 augusti. Våra gäster kommer att bo på Korstäppan som verkar vara ett litet trevligt pensionat/hotell.

Vad har ni i övrigt för arrangemang i Leksand, vart ska ni ha festen och vilka anlitar ni för maten?

Vi ska gifta oss i Leksands kyrka och ha festen på vår tomt. Jag hoppas på bra väder!!!

• Tovan

Hej där! Kul med en tråd. Jag bor i Hedemora och så här ser våra planer ut..

Vi gifter oss i Stjärnsunds kyrka. Har tittat på mångar här runtom och föll pladask för den. Bröllopsfesten ska vi ha i Nordansjö bygdegård. Eg. är den lite liten. Vi ska ha ca 110 gäster till middagen och sedan kommer det kanske 30-40 pers efteråt, men lokalen var så charmig och läget är perfekt, så vi satsar på den och hoppas på fint väder.

Dala Husby Hotell ska laga maten. Kan glatt tipsa er om dem. Trodde de skulle vara dyra med tanke på deras standard och vanliga priser, men de tar endast 125kr/pers för Kycklingfile m. potatisgratäng, två sorters dressing, bröd och sallad.. Och detta är inte vilken mat som helst. Vi har fått provsmaka och det var bland det godare jag någonsin ätit, man tappade verkligen "cateringkänslan". Så om ni inte bestämt matleverantör ännu så satsa på dem.

Håret ska jag göra på hårstället hos en jätteduktig tjej. Mina tärnor ska också ordna sig där så det blir nog en mysig dag..

Fler som vill dela med sig av sina planer? Är ju så himla kul att höra hur alla tänkt göra..

• ängsklocka

Tovan:
    Bor oxå i Hedemora eller rättare sagt vikmasnhyttan. Vi ska inte gifta oss förrän nästa år.
    Just nu lutar det åt Dala-Husby kyrka men det är inte bestämt.
    Oj, trodde aldrig att dom skulle vara så billiga på catering
    Vi ha de tänkt beställa sk sellnäsplanka av st skedvi catering med fick ryktesvägen höra att hon slutat Så då låter det intressant med dala-husby hotell .

Jag ska göra hår och smink på Salong Kasteja. Har gått där i flera år och tycker dom är suveräna. Åkte dit o klippte mig fast jag bodde 7 mil härifrån ett tag.. Vad får du betala på hårstället sminkar dom oxå?

Apropå kyrka så har vi inte varit och kollt i stjärnsund, vi kommer ha många gäster från borlänge och mockfjärd..o dom dkulle väl irra bort sig innan dom kom dit

• Skurt

Leksandsbrud!
    Vi gifter oss också i Leksands Kyrka och ska ha festen i Åsledens bystuga. Vi har en god vän som är kock som ska ordna maten och ta med den hit.

Vad härligt att ha bröllopsfesten i trädgården! I augusti brukar ju vädret vara varmt och härligt så det blir säkert jättebra.
    /Skurt

Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)