Brudar i Dalarna / 2:an :-)
Hej där! Kul med en tråd. Jag bor i Hedemora och så här ser våra planer ut..
Vi gifter oss i Stjärnsunds kyrka. Har tittat på mångar här runtom och föll pladask för den. Bröllopsfesten ska vi ha i Nordansjö bygdegård. Eg. är den lite liten. Vi ska ha ca 110 gäster till middagen och sedan kommer det kanske 30-40 pers efteråt, men lokalen var så charmig och läget är perfekt, så vi satsar på den och hoppas på fint väder.
Dala Husby Hotell ska laga maten. Kan glatt tipsa er om dem. Trodde de skulle vara dyra med tanke på deras standard och vanliga priser, men de tar endast 125kr/pers för Kycklingfile m. potatisgratäng, två sorters dressing, bröd och sallad.. Och detta är inte vilken mat som helst. Vi har fått provsmaka och det var bland det godare jag någonsin ätit, man tappade verkligen "cateringkänslan". Så om ni inte bestämt matleverantör ännu så satsa på dem.
Håret ska jag göra på hårstället hos en jätteduktig tjej. Mina tärnor ska också ordna sig där så det blir nog en mysig dag..
Fler som vill dela med sig av sina planer? Är ju så himla kul att höra hur alla tänkt göra..