• Pupa

Brudar i Dalarna / 2:an :-)

FiaLisa, vi vet inte än vad vi ska betala för logen, det beror på om vi får den hela helgen eller om Stampen ska ha den fredag kväll för sin invigning. Om man har den hela helgen som är kontraktet egentligen kostar det 2400 plus moms tror jag. Maten har vi i sista sekunden ändrat oss om och ska ta från Hotellet i säter, har fått så många positiva kommentarer om deras mat och hon gav ett så förmånligt pris. Sedan var det inga som helst problem att det inte finns kök i ladan så det vägde över lite det med. Det va ett tag sen vi bokade ladan och maten och jag har andra siffror (resan) friskt i hjärnan men vi kommer betala ca 300 per kuvert (3 rätters inkl porslin) Solvarbo skinka med melon kompott och tomatpesto, fläskfile m timjanssky, potatisgratäng och ungsrostade grönsaker och så wokad frukt med chili honung o vaniljglass tror jag vi bestämde oss för.

6/8 är det vi slår till. Vi har nog det mesta bokat och klart, har skickat inbjudningarna och fått en del svar redan. Det som oroar mig mest är det där med festprogram och vigsel program....Svårt när jag inte kan prata med präst och kantor direkt (gör det via en kompis som jobbar som deltids kantor). Känns faktiskt som jag har det mesta under kontroll....men endera dan kommer jag väl på nåt som jag inte tänkt på tidigare!

Vad kul att ni bestämt er för att det ska bli av iaf! Nu är det bara att du samlar på dig all info du kan..fråga på om du funderar över något mer.

• Pupa

Hallå igen FiaLisa! Priset va inkl serverings personal oxå. Det som tillkommer är hyra av bord, stolar och dukar. Vad gäller dekorering av ladan tror jag inte att det blir så mkt, iaf inte om vi inte får ladan på fredagen. Lördagen kommer ju att gå åt till annat! Och man kan inte pytsa över hur mkt som helst på släkten....jag tror att det blir mkt mysigt och speciellt utan att man behöver göra så mkt. Får vi tillgång redan på fredagen ska jag tänka över vad vi kan göra. Man får inte ha levande ljus inne i ladan och jag tror inte man får utanför heller när jag tänker efter...
    Ang Stefan så tror jag att det ska bli han, vi har ju bett att få delar på engelska och det har han gjort flera gånger förut. Min "kantor kompis" kommer att kolla upp det åt mig och bekräfta, vi bokade ju så tidigt så det var svårt att veta redan då. Hur länge till han kommer jobba vet jag itne säkert, min kompis säger att han vill gå i pension så snart han kan! :)

• Pupa

anna lokatt, jag vet! hi hi! jag längtar så. potatis gratäng ska bli kul att ha, så malteserna får nåt "nytt" att äta. Och det är ju sååååå gott! vi verkligen längtar efter att få visa hur ett bröllop "ska" gå till ;)

• Pupa

anna lokatt, vårt blir det andra inom en månad! Men det andra blir ett typiskt maltesiskt bröllop, sånt som vi absolut _inte_ vill ha och känner oss jätte glada över vårt val.

Vi har 106 dagar kvar!!!!

• Pupa

Fialisa, ja visst är det synd...men samtidigt kan man ju förstå oxå, de har ju lagt ner så mkt egen tid och pengar för att renovera ladan....

Jag hade oxå kollat med DH, men det känndes krångligt...jag minns inte vad, men det var bara en känsla jag hade. Man måste ju tänka på att det inte finns varken kök eller rinnande vatten i ladan...

• Pupa

Hur går det för dig Fialisa? Hittat nåt datum? Själv filar jag på detaljerna, mycket funderande när jag ligger o njuter av solen! Ena sekunden tror jag att allt är under kontroll och andra får jag halvpanik för det känns som inget är klart! Tack och lov för BT´s planeringslista där jag kan se att det faktiskt inte är så mkt som bör göras än. Det jag har värst ångest för är presentationen av våra gäster...plus att vi fått nått ryck att vi ska försöka skriva våra egna löften, vi får väl se hur det går!

Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)