• Skurt

Brudar i Dalarna / 2:an :-)

Kul med en ny dalatråd! Vi gifter oss i Leksand i juli och vi håller på att planera för fullt!

Är det någon som har några tips på bra och hyfsat billigt boende? Jag vet att turistbyrån har en bra hemsida, men det är bra att få tips från de som vet hur det verkligen är. De flesta av våra gäster kommer från andra platser än Dalarna så de ska ju inkvarteras!

• Skurt

Leksandsbrud!
    Vi gifter oss också i Leksands Kyrka och ska ha festen i Åsledens bystuga. Vi har en god vän som är kock som ska ordna maten och ta med den hit.

Vad härligt att ha bröllopsfesten i trädgården! I augusti brukar ju vädret vara varmt och härligt så det blir säkert jättebra.
    /Skurt

• Skurt

Leksandsbrud!

Jag har nyligen flyttat till Leksand från Stockholm, så tyvärr har jag inte så stor koll på catering utbudet. Jag har hört att de som hade fiskaffären vid bron inne i Leksand har en cateringfirma som ska vara bra. Tyvärr kommer jag inte på vad den heter, men någon annan Dalabrud kanske vet??!
    Rältagården ska också vara riktigt bra, men jag vet inte vad de har för prisnivå.

Jag har bokat en buss som transport för våra gäster mellan boende-kyrkan-festen-boende.

Nu jagar jag med ljus och lykta efter en duktig och inte alltför dyr fotograf!

Inbjudningarna håller vi också på att fila på, vi tänker göra egna med vackert papper. Förhoppningsvis kan vi skicka dem i veckan!

Hur ligger du och ni andra sommarbrudar till i planeringen?

Kram Skurt

• Skurt

Rältagården är en catering firma i Rälta utanför Leksand. Jag har blivit bjuden på middag där mina kompisar har köpt kött därifrån. Mer än så vet jag inte men deras hemsida är www.raltagarden.se

Lycka till!

• Skurt

Vad pirrigt med Möhippan!

Jag vet inte om jag vill att mina vänner ska ha möhippa för mig. Visst skulle det vara roligt men snart är det bara två månader kvar till bröllopet, och jag börjar bli lite stressad....

Som tur är bor de flesta av mina vänner i vår vackra Huvudstad, så jag kan ju hålla mig här hemma i Dalarna, så går jag säker!

Missförstå mig inte, jag är absolut inte otacksam, men nu har man ju så mycket annat att göra!

Hur är det för er andra Dalabrudar? Vad tycker ni? Har era kompisar redan haft hippa för er?

kram Skurt

Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)