Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

Lite pinsam fråga.....

Jag känner igen mig!

Jag mådde fruktansvärt dåligt efter att ha ätit en påse (70 g) viktväktargodis. Jag mådde hemskt illa och magen blev alldeles uppblåst och värkte (behålla maten var det inte tal om *huu*) så den smörjan äter jag inte igen.

Det står en varningstext på baksidan av påsen, men att det skulle vara "SÅ" farligt trodde jag aldrig. De flesta som jag känner som har testat godiset säger precis samma sak!

• EhjärtaK = sant

Shalimar:
    var det ett försök att vara elak eller menar du allvar .

För mig är det knappast onormalt att äta 70 gram godis (oavsett om det är vanligt eller sockerfritt) under c:a 1 timmes tid! Om du har en våg hemma så kan du själv väga upp och se hur "lite" 70 gram faktiskt är .

Om man äter godis varje dag så är det förstås inte speciellt bra att svulla in en hel påse, men om man bara äter lördagsgodis så vill man ju kunna unna sig ordenligt .

• EhjärtaK = sant

shalimar:
    okej, det verkade som om du antingen ville vara elak eller helt enkelt hade svårt med viktbegrepp - men jag förstår .

Kul för dig att du inte gillar godis *lite avis*.
    Jag föredrar också mat och vin, men den perfekta avslutningen på middagen är ju chokladmousse *suck*. .

Svar på tråden Lite pinsam fråga.....