• shalimar

Lite pinsam fråga.....

hermesetas ger inte mig några problem, däremot karameller och halstabletter - om jag äter fler än bara några få. Ett tips är därför att inte äta så många, kanske äta några vanliga och några sockerfria karameller? Då får man lite mer gott än om man bara äter vanligt godis (100 g vanligt godis blir måååånga kcal) och man äter inte såååå många sockerfria att det ger magproblem. 50 g vanligt och sen toppa med kanske 5-10 st sockerfria?

• shalimar

... men man bör nog inte äta en hel påse av det, om man äter "vanligt" godis så äter man väl inte upp hela påsen på en gång, eller...? :)

• shalimar

NÄÄÄÄ, jag ville inte vara elak!!! :p Men saken är den att jag inte är sådär jätteförtjust i godis, jag gillar mer OST och KÖTT och VIN (lammbiffar med chèvre och ett härligt sydfranskt vin, åh stön) så när jag nån gång blir "godissugen" så äter jag väl några dietorelle eller några rutor 99%-ig choklad eller kanske en klubba... men såklart att det är rätt vanligt att äta upp en 100-gramspåse, det var väl jag som inte tänkte mig för. När det gäller att väga upp saker - tja, jag äter med min digitala hushållsvåg bredvid tallriken på bordet (sant!) så tro inte att jag inte vet hur mkt 70 g godis är!!! Skulle dock rekommendera att inte äta hela påsen Dietorelle - men om man äter LITE sånt och LITE annat godis så har man ju i vilket fall skurit ner på kalorierna! Det var ett uppriktigt tips från min sida! (Sorry om jag verkade elak...)

Svar på tråden Lite pinsam fråga.....