• Sussili

bästa preventivmedel

Hej!
    Vill bara lägga mig i angående spiral. Jag har själv aldrig provat men jag har en kompis som hade spiral. Hon fick jätteblödningar. En annan kompis som hade spiral, på henne växte spiralen fast och hon hade jätteproblem - tror att hon fick göra någon mindre typ av ooperation för att få loss spiralen. Själv kör jag med p-piller - de absolut svagaste när det gäller hormonmängd. Det funkar för mig.

• Sussili

Jag som då äter p-piller med låg hormondos har inga besvär alls. Varken humörsvängningar, PMS, depression eller något annat. Under perioder, tidigare i mitt liv då jag inte haft någon man slutade jag äta p-piller under perioder på flera års tid och jag är lika dan nu som då jag inte åt p-piller. När jag var yngre åt jag p-piller som hade mellan- eller högre hormondos men det var heller ingen skillnad för mig. Så man kan inte säga att besvär är något som drabbar alla som äter någon typ av hormoner. Jag tror att det detta är väldigt individuellt. Drt är bara att testa det man tror passar, funkar det inte så testa något annat OCH lyssna inte på vad alla andra tycker. Sammanfattningsvis: det som passar för mig kanske inte passar för dig och vise versa.

Svar på tråden bästa preventivmedel