• suslof

Droger i sambons sällskap..

Fick just reda på att det förekommer droger i de kretsar min sambo umgås.. Snowboardfolk som tydligen röker på då och då.. Själv sade han nyss att det är väl inte så farligt att röka på en gång?! Och att han själv BARA gjort det en enda gång, vilket jag definitivt tycker är en gång för mycket..!! Nu kommer jag aldrig att känna mig lugn eller lita på honom när han går ut och festar med dem.. :( Han säger själv att han inte ska ta något, men jag HATAR verkligen droger och är ändå rädd att han faller för trycket.. :( Har en nära vän som fastnade i ett missbruk för några år sedan. Hon har lyckligtvis tagit sig ur skiten, men jag vet ju hur det kan gå.. Någon som varit i en liknande situation? Hur skulle ni ställa er till saken?

• Svar på tråden Droger i sambons sällskap..
  • Cassiopeja

Våga lita på din sambo är mitt råd! Jag hade som yngre en del kompisar som drogade men det betydde inte att JAG började för det! Om han har testat en gång och inte gjort om det så vet han ju redan att det inte är något för honom!

• ztar

Om du har berättat för honom vilken syn du har på droger så borde han ju respektera detta och föregående talare har rätt, även om man umgås med folk som drogar behöver det inte betyda att man gör det själv, men det skadar ju inte att säga igen hur mycket du hatar droger och att du verkligen är anti till droger.

• K.C

håller med ovan, men måste också säga att det känns lite skumt att vilja umgås med folk som röker på.. hur kul har han då?

• DixieChick

han har förmodligen väldigt kul =)

Bara för att en person röker på behöver det inte betyda att han är dum i huvet eller socialt missanpassad, han har bara en annan syn på droger är ni =)

• Frances

Haha Dixie, toppenkommentar :)

Nu roker jag inte pa sjalv, det ar absolut inget for mig (hatar att dra in rok i lungorna, klarar inte ens av cigg), men kanner en del som roker pa och de maste vara det lugnaste och trevligaste folk som finns :)

Ah folk blir ju bara lite glada av att roka pa, och om din kille sager att han bara gjort det en gang och vet att du inte vill att han ska gora det sa far du ju lita pa att han ej gor det. Det ar roligt nog att umgas med rokare, behover inte roka pa sjalv :)

Som sagt, han har val en annan syn pa droger an ni. Att roka pa da och da ar definitivt ofarligare an att supa varje helg anda.

• Genus

Frances: Skämtar du eller har du rökt på? Om du inte skämtar så vet jag inte i vilken kategori du ska placeras; väldigt oupplyst eller bara korkad? Räknar med ett svar på detta...//G

• Frances

Genus, sjalvklart skadar det att roka pa mycket, samma sak som det skadar att dricka mycket. TS pratade om en engangsforeteelse av hennes pojkvan, vilket jag inte ser som nagot farligt.

Den skramselpropaganda som media sysslar med, gor att nastan alla tycker att droger ar nagot urfarligt, de ar helt blinda och ser inte sjalva att deras helgsupande ar 100ggr farligare an att roka pa once in a while.

Observera att det jag pratar om har ar marijuana, dvs gras, det har tom manga stammar anvant i manga ar for avslappning och sa vidare (tanker pa tex indianerna), det ar naturligt (vaxt), och sorry men jag ser inget farligt i det nu nar jag har sett sa kallade 'rokare' som kanske roker pa 1 gang varannan manad.

Tycker helt enkelt inte att det ar nagot att reta upp sig pa, vuxna manniskor kan val ta egna beslut?

• Frances

Det jag pratar om nu ar de som roker lite da och da, sa sallan som nan gang varannan manad, det ar INTE samma sak som de som ar beroende, pa samma satt som att jag alskar att ta lite vin da och da, och kanske bli lullig pa kopet, men jag ar ju ingen alkoholist for det.

• K.C

en viktig sak som glöms är ju att alkohol är TILLÅTET och andra droger OLAGLIGA. Det borde ju göra en viss skillnad när man väljer vad man ska berusa sig av.

har väldigt svårt för den där drogliberala synen att det inte är farligt eller att jämföra med alkohol. det ÄR farligt och man blir inte bara lite glad, många blir jäkligt borta och har mycket svårare att sköta om sig än när man druckit. Dessutom är det så att droger (det som inte är alkohol) ofta är en inkörsport till annat. ALkohol är ju inte känt som det eftersom vi använder det på ett annat sätt.

en annan skillnad är ju att alkoholen sover man bort, men andra droger ligger kvar i kroppen på ett annorlunda sätt. Jag skulle alltså hellre bli opererad av en läkare som tagit några öl kvällen innan än nån som rökt maja.

• Nightingale

Ta det luuuungt!

När jag och min sambo hade varit tillsammans i, tja, ungefär fyra-fem månader hade vi grillfest och då kom marijuana och hasch på tal, vi hade med oss ett par kompisar som jag inte umgås med så nära, och inte han heller, men de två hade rökt på sådär ibland och så säger min sambo att han oxå gjort det!!!
    Snacka om chock! Han är verkligen en sån person så att man absolut inte kan tänka sig detta. Men jag sa inget om det på flera månader och ja, jag litar på att han aldrig kommer att göra det igen. Det var under hans tid som skatare, när han bodde i San Francisco.

Alla är vi unga nån gång!

Svar på tråden Droger i sambons sällskap..