KC:
...det händer ju oftare att man dricker nån öl på eftermiddagen i solen eller ett glas vin till maten än att man blir redlöst berusad. fattar inte att alkohol ska verka som nåt man alltid blir svinpackad när man dricker. i så fall kanske man ska tänka igen hur man dricker...
Samma sak med gras, pga all skramselpropaganda sa ser de flesta gras som nagot helt hemskt, det ar ju KNARK (osv), alla som roker pa sitter jattestenade, stirrar in i vaggen och ar helt borta, etc etc...
Det ar ju precis som du sager med gras ocksa, det hander att mina vanner delar pa en joint innan maten, inte for att bli stenad men for att fa en trevlig, uppsluppen stamning. Eller efter, och bara sitta och prata hela kvallen. Just det, alltsa DELA pa EN joint pa kanske 5 killar, det handlar ju definitivt inte om att bli stenad da, utan ar mer som en social grej - typ indianer som delar vattenpipan mellan sig eller nagot :)
Det ar sjalvklart att man inte ska 'promota' droger, men man behover inte kora med varldens skramselpropaganda heller, jag lovar att jag efter gymnasiet trodde att 'alla som ens kommer i kontakt med DROGER 'typ' blir heroinister i slutandan och ligger pa en madrass pa T-centralen' eller sa, men nu nar jag sett det pa nara hall sa fattar ju jag att det ar skillnad pa droger och droger, bruk och missbruk.
99% av de rokare jag kanner haller sig ENBART till majja och tycker att de som provar pa annat, 'tyngre', som metamfetamin, ar helt tomma i skallen - de skulle ALDRIG. Det har att gora med att de som brukar en del droger, som tex gras, ar MYCKET mer palasta i knark an 'det vanliga folket' som bara matas med skramselpropaganda, och skillnaden mellan metamfetamin och majja ar ratt stor om man sager sa. De vet exakt vad det gor med kroppen och knoppen skulle aldrig utsatta sig sjalv for det.