• Frances

Droger i sambons sällskap..

Haha Dixie, toppenkommentar :)

Nu roker jag inte pa sjalv, det ar absolut inget for mig (hatar att dra in rok i lungorna, klarar inte ens av cigg), men kanner en del som roker pa och de maste vara det lugnaste och trevligaste folk som finns :)

Ah folk blir ju bara lite glada av att roka pa, och om din kille sager att han bara gjort det en gang och vet att du inte vill att han ska gora det sa far du ju lita pa att han ej gor det. Det ar roligt nog att umgas med rokare, behover inte roka pa sjalv :)

Som sagt, han har val en annan syn pa droger an ni. Att roka pa da och da ar definitivt ofarligare an att supa varje helg anda.

• Frances

Genus, sjalvklart skadar det att roka pa mycket, samma sak som det skadar att dricka mycket. TS pratade om en engangsforeteelse av hennes pojkvan, vilket jag inte ser som nagot farligt.

Den skramselpropaganda som media sysslar med, gor att nastan alla tycker att droger ar nagot urfarligt, de ar helt blinda och ser inte sjalva att deras helgsupande ar 100ggr farligare an att roka pa once in a while.

Observera att det jag pratar om har ar marijuana, dvs gras, det har tom manga stammar anvant i manga ar for avslappning och sa vidare (tanker pa tex indianerna), det ar naturligt (vaxt), och sorry men jag ser inget farligt i det nu nar jag har sett sa kallade 'rokare' som kanske roker pa 1 gang varannan manad.

Tycker helt enkelt inte att det ar nagot att reta upp sig pa, vuxna manniskor kan val ta egna beslut?

• Frances

Det jag pratar om nu ar de som roker lite da och da, sa sallan som nan gang varannan manad, det ar INTE samma sak som de som ar beroende, pa samma satt som att jag alskar att ta lite vin da och da, och kanske bli lullig pa kopet, men jag ar ju ingen alkoholist for det.

• Frances

ja Jinni jag bor inte heller i Sverige... ajg tycker inte tat jag ar speciellt 'drogliberal', det ar bara att jag inte tycker ex. gras ar sa farligt. Har sjalv supit en del nar jag var yngre (inget alkoholistaktigt, men sa som ungdomar gor, typ festar pa helger), och jag var definitivt mer borta da an vad folk som ar hoga ar.

Det ar verkigen en skramselpropaganda att det ar en inkorsport, visst FINNS det folk som provar tyngre, men jag vill envist anda dra paralleller med alkohol, att det finns folk som blir 'fast' dar med, t.om lattare.

Varken jag eller jinni 'promotar' (usch man kommer inte pa svenska ord ibland nar man bor utomlands hehe :)) everyday-smoking, det vi pratar om ar nagra ganger i halvaret, och det tycker jag INTE ar farligt!

• Frances

Hur menar du genus, varken jag eller jinni ar rokare senast jag kollad eller?

• Frances

Ja men genus det ar som att fraga 'varfor dricker du? ar du inte nojd med livet som det ar?'

Nu dricker ju inte DU, men de flesta andra gor. Jag tvivlar pa att de flesta dricker fem dar i veckan och super sig fulla, utan det ar val bara nagon helg, da man vill umgas, festa och ha kul med kompisarna antagligen, och roka funkar ju pa nastan samma satt, det ar nagot socialt man sysslar med, om man inte ar beroende.

• Frances

KC:

...det händer ju oftare att man dricker nån öl på eftermiddagen i solen eller ett glas vin till maten än att man blir redlöst berusad. fattar inte att alkohol ska verka som nåt man alltid blir svinpackad när man dricker. i så fall kanske man ska tänka igen hur man dricker...

Samma sak med gras, pga all skramselpropaganda sa ser de flesta gras som nagot helt hemskt, det ar ju KNARK (osv), alla som roker pa sitter jattestenade, stirrar in i vaggen och ar helt borta, etc etc...

Det ar ju precis som du sager med gras ocksa, det hander att mina vanner delar pa en joint innan maten, inte for att bli stenad men for att fa en trevlig, uppsluppen stamning. Eller efter, och bara sitta och prata hela kvallen. Just det, alltsa DELA pa EN joint pa kanske 5 killar, det handlar ju definitivt inte om att bli stenad da, utan ar mer som en social grej - typ indianer som delar vattenpipan mellan sig eller nagot :)

Det ar sjalvklart att man inte ska 'promota' droger, men man behover inte kora med varldens skramselpropaganda heller, jag lovar att jag efter gymnasiet trodde att 'alla som ens kommer i kontakt med DROGER 'typ' blir heroinister i slutandan och ligger pa en madrass pa T-centralen' eller sa, men nu nar jag sett det pa nara hall sa fattar ju jag att det ar skillnad pa droger och droger, bruk och missbruk.

99% av de rokare jag kanner haller sig ENBART till majja och tycker att de som provar pa annat, 'tyngre', som metamfetamin, ar helt tomma i skallen - de skulle ALDRIG. Det har att gora med att de som brukar en del droger, som tex gras, ar MYCKET mer palasta i knark an 'det vanliga folket' som bara matas med skramselpropaganda, och skillnaden mellan metamfetamin och majja ar ratt stor om man sager sa. De vet exakt vad det gor med kroppen och knoppen skulle aldrig utsatta sig sjalv for det.

• Frances

Haller med om fettskatten, helt sjukt. "Storebror'-staten ar helt sjuk, kan forsta att vissa ar anarkister (naja, inte riktigt, men ni vet vad jag menar :))

Svar på tråden Droger i sambons sällskap..