• Bonni

HIV-test

Jag har gjort ett HIV test och krävde även att min sambo skulle göra det innan vi hade oskyddat sex.

Jag var inte så noga med att skydda mig tidigare, men för 6 år sedan så kom det fram att en kille (både svensk "vanlig") som jag haft en tillfällig relation med var HIV possitiv. Det kan ta upp till tre månader efter att man haft sex innan viruset syns i ett test, och jag tror aldrig att jag mått så dåligt som under de tre månaderna innan jag fick tillbaka testresultatet och det var negativt.

Jag tycker alltid att man ska testa sig om man tidigare haft oskyddat sex och man träffar en ny partner. Som Mia.Maria skrev så vet man ju faktiskt inte vilka ens partner varit med tidigare.

• Bonni

Det skulle inte vara en smiley i texten.

• Bonni

Även om det är ovanligt att smittas av HIV i Sverige så åker ju de flesta på semester någon gång. Killen som jag träffade som var HIV possitiv hade smitatts på en semester på Gran Canaria. Jag hade tur som inte fick viruset, men jag vet att det var en annan tjej som han hade en längre relation med innan vi träffades som blev smittad.

• Bonni

Divina: tre månader blev jag rekomenderad att vänta för att resultatet skulle vara tillförlitligt.

Svar på tråden HIV-test