• cmfs

18 Juni 2005

Det borjar narma sig med storm steg!

Ar dar nagon annan som ska gifta sig den 18 juni iar?

Vart ska ni gifta er? Ha festen? Ja allt annat som kan vara skoj att veta.

Vi ska sjalva gifta oss i Malmo och just nu sa ar vi i full gang med all planering. Jag haller pa att gora tarnklanningarna och jag borjar nastan kanna mig lite stressad nu. Det ar ju faktiskt inte sa lange kvar! Bara 6 veckor!!!!!!

• Svar på tråden 18 Juni 2005
  • cmfs

Vart OSA datum gar ocksa ut den 1 maj. Alla har redan svarat istort sett, vi har nog 10 pers som inte har svarat annu, men det ar ok. De gasterna har forklarat att de ska gora allt for att fa ledigt fran jobb och hitta en biljett hem (de bor alla utomlands). Just nu ar vi annars lite over 130 pers.

Igar sa kom min underkjol som jag hade bestallt pa internet. Den blev jatte bra! Provade med min brudklanning utanpa och det blev som jag tankt mig, kanske lite storre men annars blev den bra.

Nu sa ska de stora projekten borja med festprogramm, och aven att sy fardigt tarnornas klanningar. Jag pratade med min bror i veckan och han fick mig att inse att jag bara har 1 manad exakt pa mig att sy fardig dom. Vi ska namligen aka hem till Sverige den 10 juni, och nu pa sondag ska jag pa en affarsresa och kommer inte att komma hem frans den 9 maj. Han stressade mig rejalt da, borjade faktiskt att sy den ena direkt nar han sa det...haha... NU har jag bara 2,5 kvar att gora, och min egen sloja, sen ska val allt syende vara fardig iaf...

Hur gar det med era planeringar? Har ni gjort det mesta? Vad har ni kvar?

• cmfs

Shalimar:

Vad trevligt med glas som placeringskort! Jatte bra ide!

Maste ju saga att jag inte har gjort halften av de sakerna ni har radat upp heller...Min blivande har allt klart, det anda jag har fixat ar klanningen och min underkjol, allt annat ska fixas ocksa. Jag har fortfarande inga skor, men jag hoppas att det ska fixa sig nu nar jag aker pa min affarsresa...

Lat oss se...vad har jag gjort:
    Klanningen och underkjol
    Blivandes Frockcoat och skor
    Inbjudningskort
    Paborjad bordsplacering
    Blommorna
    Skorna till tarnorna
    Hemsidan (www.famsadjadi.com ifall ni vill se)
    Hindersprovningen och namnandring beviljad
    kyrkan
    solist
    Frisor
    maten
    Fotograf
    Videograf

Fortfarande kvar att gora:
    Mina skor och underklader
    Tarnornas klanningar och marskalkernas slipsar
    Festprogram
    Vigselprogram och Prasten
    Presenter till gasterna
    Bestamma solosanger for solisten
    och ungefar hundra andra saker jag inte kan komma pa just nu....

• cmfs

Tack bada tva! Jag jobbade ratt mkt pa den och det var en tjej har fran BT som till slut hjalpte mig att fixa den sa att jag kunde lagga ut den. NU sa har jag bara sjalv jobbat pa att uppdatera den och laggain fler bilder mm...

De flesta gasterna kommer val fran Sverige och Iran, men de flesta bor i Sverige. Vi har val totalt ett 20 tal gaster som kommer att flyga in for brollopet. Sa dar ar nagra stycken...

• cmfs

Nu har jag faktiskt kommit tillbaka fran min resa och har hunnit att bli sjuk och frisk igen...Jag har inte hunnit att gora sa mkt nu, men jag har iaf sytt fardigt tva av tarnklanningarna, sa nu ar det bara tva kvar. Jag ar inte sa orolig for dom langre, har insett att det tar tva halva dagar att gora det, sa att det ska inte vara nagra problem att fa dom fardiga i tid. Denna veckan ska jag sy slipsarna ocksa for marskalkerna.

Jag har bestamt mig for att lamna in min klanning i helgen for andringar, forhoppningsvis sa har jag fatt mina skor da sa att vi kan lagga upp kjolen. Jag har ocksa bestammt att jag maste bestalla tiaran denna veckan...har insett att manga behover typ tva veckor for leverering och det ar ju snart allt vi har kvar....

Nu ar det bara tre veckor tills jag aker hem ju...otroligt att det bara ar fyra veckor till vi alla ar gifta!!!

• cmfs

Jobbet:

Det var verkligen fullt upp!Det ar sa jag antar att veckan innan brollopet kommer att se ut for oss. Eftersom vi inte kommer att komma hem forran en vecka innan sa har vi ju ratt mkt att hinna med.

VI har precis bestammt att vi ska lamna in ringarna for gravering idag ocksa sa att vi har det gjort, nagot vi sa fall kan strycka fran den otroligt langa listan....

• cmfs

JObbet: vi bor i USA, Atlanta faktiskt...Langtar hem nagot sa otroligt, inte bara for brollopet, men for att jag inte har varit hemma pa ett ar nu. Det ska bli sa roligt att komma hem och traffa alla och bara slappna av och ocksa passa pa och fira midsommar. Att det sen blir brollop ocksa ar ju bara ett riktigt stort extra plus!!!!

• cmfs

Joda visst har vi folk som hjalper oss hemma. Bada familjerna bor ju i Sverige, sa vara snalla foraldrar och syskon har fatt hjalpa till ratt mkt ocksa.

Men det mesta funkar ganska bra over e-mail och det underlattar och hjalper med stressen lite...

• cmfs

Agrolsyl:

Kul med en till tjej som gifter sig den 18 juni!! Du verklar ha det mesta under kontroll!

Jag kanner med din mamma! Jag forsokte forst gora min underkjol av tyll, men orkade ine gora mer efter etttag, jag gav upp och kopte en pa e-bay! Jag fick den tva dagar efter jag bestallt den och den passade jatte bra till min kjol. Betallade bara 35 dollar for den ocksa, perfekt!!

Var prast ringde oss idag!! Visste inte att dom gjorde det, men det var trevligt av henne...Ja, det blev forresten en kvinnlig prast ocksa! VI ska traffa henne den 14 juni, bara 4 dagar innan vigseln!!! Men hon gav mig hennes e-mail sa jag tankte prata med henne genom e-mail nagra ganger innan vi traffas. Det maste ju goras kyrkoprogram ocksa...

• cmfs

Vi borjade planera redan 1 1/2 ar innan. Bestamde oss for att det skulle vara den 18 juni ungefar samtidigt. Det skulle antingen bli den 11 eller den 18, men nu ar jag valdigt glad att det blev den 18! Just nu har jag alldeles for mkt kvar att gora for att inte ha den extra veckan!

Hur gar det med era planeringar? vad har ni kvar att gora?

Jag fick mina brollopsskor idag! De var jatte fina! Tyckte otroligt mkt om dom, ska se ifall jag kan fixa fram ett foto pa dom senare sa att jag kan vissa alla dar hemma...kanske lagger in ett foto har ocksa!

• cmfs

Idag har jag lamnat in klanningen till en sommerska som ska sy upp kjolen och hon ska ocksa sy in toppen lite. Ska fa tillbaka allt pa Lordag. Det ska bli spannande att fa pa sig allt nar det verkligen passar...langtar nu faktiskt...

Jag kanner annars som manga av er andra, ratt stressad...Jag har fortfarande allt det "vanliga" kvar att gora, men jag ska aven sy tva tarnklanningar och tre slipsar! Jag vet inte riktigt vad jag tankte nar jag vilade for att "det ar gott om tid"! Nu far man ju betala for de timmarna man vilade i Mars!!!

Ska satta igang med festprogrammen denna veckan annars...ska aven jobba lite pa kyrkprogrammen och se ifall jag kan borja pa bordsplaceringen ocksa.

Usch, na nu blir jag annu mer stressad bara jag tanker pa allt. Nu ska jag ga ut och satta mig och sy pa en av klanningarna!

• cmfs

Nu har jag gjort fardigt vara tack kort och vart vigsel program....Jag har ju i och for sig fest programmet kvar men det kan vanta lite, typ till senare i veckan iaf...

Ifall ni vill titta pa dom sa har jag lagt ut dom har...tyck garna till och beratta vad ni tycker om dom!

groups.msn.com/fam-sadjadi/trycksaker.msnw

• cmfs

Tack Jobbet!

Jag provade faktiskt min klanning ocksa igar! Den satt som jutet pa mig! Har precis fatt den andrar av en sommerska och den sag sa himla fin ut aven nar slapet var uppsatt!

• cmfs

Stockholmsbrud i dalarna:

Tack for ditt inlagg....har sjalv inte tankt pa det faktiskt, men sa skrev var prast det till oss. Tyckte sjalv att det var lite konstigt nar jag laste igenom det, men hon kanske bara glomde och skriva en rubrik till "vigselakt". Jag ska nog lagga till det sjalv sa tack for att du namde det!!! Bra att ha andra ogon som kan se sant som man sjalv missar!

Fia09:

Det ena typsnittet, som jag tror att du menar, kallas Scriptina, det finns inte som standard utan man maste ladda ner det. Med det ar gratis och latt att hitta. Det andra kallas for Caesar och maste ocksa laddas ner.

• cmfs

Va bra det lat med din mohippa!! och kul att ni hade trevligt.

Jag vet redan nar jag kommer att bli hippad. Jag kommer ju inte till Sverige forran pa Lordag och det finns bara sa manga dagar man kan gora det pa. Sa jag och min syster plannerade in en dag da det var bra istallet. Jag vet inte vad vi ska gora bara.

For nagra ar sedan nar min syster hade varit pa nagon mohippa dar det hade blivit jatte pinsamt for bruden sa bestammde vi tillsammans att nar vi plannerar vara mohippor sa ska vi halla oss till avslappnanade, trevliga, och roliga saker isatllet for pinsamma och obekvamma historier.

Sa jag vet iaf att vi ska gora nagot vi ALLA kommer tycka ar trevligt.

Jag hade forresten min "Bridal Shower" har i USA i lordags. Det var himla trevligt och jag fick en massa trevliga presenter av alla.

• cmfs

Sista dagen innan vi aker till Sverige!!! Otroligt pirrigt! Tror inte att jag kommer att hinna med allt som jag skulle fa gjort idag....men men det ar ju inte sa mkt man kan gora at det.

Nu har jag iaf 3 timmar kvar innan min semester borjar!!!

Svar på tråden 18 Juni 2005