• cmfs

18 Juni 2005

Det borjar narma sig med storm steg!

Ar dar nagon annan som ska gifta sig den 18 juni iar?

Vart ska ni gifta er? Ha festen? Ja allt annat som kan vara skoj att veta.

Vi ska sjalva gifta oss i Malmo och just nu sa ar vi i full gang med all planering. Jag haller pa att gora tarnklanningarna och jag borjar nastan kanna mig lite stressad nu. Det ar ju faktiskt inte sa lange kvar! Bara 6 veckor!!!!!!

• Svar på tråden 18 Juni 2005
  • Jobbet

Halloj,

Vi gifter oss också den 18 juni. Vi gifter oss i Seglora Kyrka på Skansen och har festen på Långholmen.

När går erat OSA-datum ut? Vårat går ut den 1 maj. Det ska bli skönt att veta hur många som kommer till sist...

Jag börjar också känna mig stressad. Det är SÅ mycket att stå i.

• maccan

Hej! Vi ska också gifta oss den 18 juni! Inte så långt från er, cmfs. I Trelleborg! Ja, nu börjar det kännas ordentligt! Tiden springer iväg...

• cmfs

Vart OSA datum gar ocksa ut den 1 maj. Alla har redan svarat istort sett, vi har nog 10 pers som inte har svarat annu, men det ar ok. De gasterna har forklarat att de ska gora allt for att fa ledigt fran jobb och hitta en biljett hem (de bor alla utomlands). Just nu ar vi annars lite over 130 pers.

Igar sa kom min underkjol som jag hade bestallt pa internet. Den blev jatte bra! Provade med min brudklanning utanpa och det blev som jag tankt mig, kanske lite storre men annars blev den bra.

Nu sa ska de stora projekten borja med festprogramm, och aven att sy fardigt tarnornas klanningar. Jag pratade med min bror i veckan och han fick mig att inse att jag bara har 1 manad exakt pa mig att sy fardig dom. Vi ska namligen aka hem till Sverige den 10 juni, och nu pa sondag ska jag pa en affarsresa och kommer inte att komma hem frans den 9 maj. Han stressade mig rejalt da, borjade faktiskt att sy den ena direkt nar han sa det...haha... NU har jag bara 2,5 kvar att gora, och min egen sloja, sen ska val allt syende vara fardig iaf...

Hur gar det med era planeringar? Har ni gjort det mesta? Vad har ni kvar?

• Jobbet

cmfs: Det låter som du har läget under kontroll!

Vi måste fixa:
    Tårta
    Bukett
    Dukning/dekorationer
    Vigsel- och festprogram
    Träffa prästen
    Boka hotell till de sista utländska gästerna (de närmaste hotellen är tyvärr fullbokade)
    + en massa andra småsaker

Egentligen är väl det mesta under kontroll men det är ändå mycket kvar att fixa.

Lycka till med all?

• shalimar

Åh, vi ska göra fest- och vigselprogram, min klänning ska provas och hämtas från sömmerskan, bukett ska väljas ut och beställas, frisyr ska fastställas (hjälp!!!), vi ska hyra frockcoat samt köpa skor till honom, beställa graverade glas till alla gäster (vi kommer att ha dem som placeringskort), göra bordsplacering, lära oss dansa (hjälp igen!!!!!), bestämma vilken sorts halsband jag ska beställa till tärnorna, deras buketter och corsage ska ordnas, hindersprövning, namnbyte, beställa ochj ändra alla kort (körkort, bankkort, bonuskort som man ju har 100 st...) jag måste ha underkläder (speciellt en BH som inte syns under klänningen - den har bar rygg som täcks av spets)... puh! Sen är det säkert 100 saker till som jag har glömt och kommer att få panik över snart... :p

Men alla "stora saker" har vi ordnat. Känns ganska OK ändå... eller inte... bara 7 v kvar!!!

• Jobbet

Shalimar: När jag läser ditt inlägg så inser jag att jag hade glömt en massa som tex kläder till honom, underkläder till mig, bordsplacering... You name it...

• cmfs

Shalimar:

Vad trevligt med glas som placeringskort! Jatte bra ide!

Maste ju saga att jag inte har gjort halften av de sakerna ni har radat upp heller...Min blivande har allt klart, det anda jag har fixat ar klanningen och min underkjol, allt annat ska fixas ocksa. Jag har fortfarande inga skor, men jag hoppas att det ska fixa sig nu nar jag aker pa min affarsresa...

Lat oss se...vad har jag gjort:
    Klanningen och underkjol
    Blivandes Frockcoat och skor
    Inbjudningskort
    Paborjad bordsplacering
    Blommorna
    Skorna till tarnorna
    Hemsidan (www.famsadjadi.com ifall ni vill se)
    Hindersprovningen och namnandring beviljad
    kyrkan
    solist
    Frisor
    maten
    Fotograf
    Videograf

Fortfarande kvar att gora:
    Mina skor och underklader
    Tarnornas klanningar och marskalkernas slipsar
    Festprogram
    Vigselprogram och Prasten
    Presenter till gasterna
    Bestamma solosanger for solisten
    och ungefar hundra andra saker jag inte kan komma pa just nu....

• shalimar

cmfs - vilken fin hemsida!!!

• Jobbet

cmfs: Jättefin hemsida! Min blivande kommer också ursprungligen från Iran. Vi kommer dock enbart att ha en "svensk" cermoni. Jag är själv halvfransyska. Kommer ni att ha många uländska gäster?

• cmfs

Tack bada tva! Jag jobbade ratt mkt pa den och det var en tjej har fran BT som till slut hjalpte mig att fixa den sa att jag kunde lagga ut den. NU sa har jag bara sjalv jobbat pa att uppdatera den och laggain fler bilder mm...

De flesta gasterna kommer val fran Sverige och Iran, men de flesta bor i Sverige. Vi har val totalt ett 20 tal gaster som kommer att flyga in for brollopet. Sa dar ar nagra stycken...

Svar på tråden 18 Juni 2005