• cmfs

18 Juni 2005

Det borjar narma sig med storm steg!

Ar dar nagon annan som ska gifta sig den 18 juni iar?

Vart ska ni gifta er? Ha festen? Ja allt annat som kan vara skoj att veta.

Vi ska sjalva gifta oss i Malmo och just nu sa ar vi i full gang med all planering. Jag haller pa att gora tarnklanningarna och jag borjar nastan kanna mig lite stressad nu. Det ar ju faktiskt inte sa lange kvar! Bara 6 veckor!!!!!!

• Svar på tråden 18 Juni 2005
  • pooh

Jag känner mig lugn faktiskt, tror vi har koll på det mesta, men det var värre för nå´n månad sen.

Nu håller jag på att gå in skorna så att de ska kännas som mockasiner på den stora dagen

• Humminggirl

Tänk om man inte hade så mycket att plugga! Jag känner mig aningens splittrad. Vi gifter oss också den 18:e juni och jag får ibland panik över planering PLUS tentor. De där hemma (speciellt pappa som tydligen tycker detta med planering är jätteskoj!) ringer ibland och påminner om ett eller annat jag borde ha fixat. Varje gång det händer så blir jag naturligtvis glad att han bryr sig, men får nippran för att jag har förträngt allt utom närmast förestående tenta!
    (btw kul att se Pooh här. )

Mvh Hg

• pooh

Hallå hej Humminggirl!
    Vilket ämne är det som nu lockar dig mer än vad biologin gjorde ?

• Bröllopstokiig

Halloj!

Har helt missat den här tråden. Vi gifter oss såklart också den 18 juni!

Kvar att göra (känner hur paniken växer):

* Vigselprogram
    * Festprogram
    * Bränna musik till festen
    * Träffa catering-tjejen som även har hand om bygdegården där vi ska vara.
    * Stämma av med floristen

Tror det är allt som är kvar men det är ändå mycket med tanke på att m2b är extremt upptagen fram till bröllopet.

Jaja, vi brukar säga att "gifta blir vi ju hur som helst, och det är ju det som är huvudsaken"! :D

• Jobbet

Även om vi gjort rätt mycket den sista tiden känner jag mig ändå superstressad. Det ÄR ju snart den 18 juni.

• Stockholmsbrud i Dalarna

Teddan1:

Drömde en del mardrömmar för några veckor sedan, t.ex. att vi hade glömt att fixa vigselprogram och jag skulle försöka göra det samma dag som bröllopet (skrev faktiskt ner dem i min dagbok, kan vara kul att läsa i efterhand...) men nu går hjärnan mest på högvarv hela tiden tycker jag.

• cmfs

Idag har jag lamnat in klanningen till en sommerska som ska sy upp kjolen och hon ska ocksa sy in toppen lite. Ska fa tillbaka allt pa Lordag. Det ska bli spannande att fa pa sig allt nar det verkligen passar...langtar nu faktiskt...

Jag kanner annars som manga av er andra, ratt stressad...Jag har fortfarande allt det "vanliga" kvar att gora, men jag ska aven sy tva tarnklanningar och tre slipsar! Jag vet inte riktigt vad jag tankte nar jag vilade for att "det ar gott om tid"! Nu far man ju betala for de timmarna man vilade i Mars!!!

Ska satta igang med festprogrammen denna veckan annars...ska aven jobba lite pa kyrkprogrammen och se ifall jag kan borja pa bordsplaceringen ocksa.

Usch, na nu blir jag annu mer stressad bara jag tanker pa allt. Nu ska jag ga ut och satta mig och sy pa en av klanningarna!

• Stockholmsbrud i Dalarna

Ja, usch. Man tror att det är gott om tid, men sen sätter man sig med sina 90 placeringskort som ska skäras ut, stämplas, limmas, skrivas på osv och upptäcker att - sh*t! det tar ju faktiskt tid att utföra alla saker också...

• Teddan1

God morgon,
    tillbaks efter ytterligare en natt av MARDRÖMMAR. :)

Hoppas bara inte att det blir värre ju närmre bröllopet vi kommer....

Stockholmsbrud i Dalarna: vad fint och personligt att göra egna placeringskort, hur kommer de att se ut?

Svar på tråden 18 Juni 2005