Inlägg från: Stockholmsbrud i Dalarna |Visa alla inlägg
  • Stockholmsbrud i Dalarna

18 Juni 2005

En dag kvar till vår bröllopsdag!! Pirr pirr...

skrev jag en dag? jag menar så klart en månad, varför skulle jag annars skriva det här (värsta vimsiga!) ska hem och försöka leta möjliga in- och utgångsmarscher på nätet i kväll. har fortfarande inte spikat...

ok, 18 juni-brudar, någon mer som känner ångesten komma krypande? den otäcka känslan av att ha glömt en massa viktiga saker och att något snart kommer att gå snett... brr...

Teddan1:

Drömde en del mardrömmar för några veckor sedan, t.ex. att vi hade glömt att fixa vigselprogram och jag skulle försöka göra det samma dag som bröllopet (skrev faktiskt ner dem i min dagbok, kan vara kul att läsa i efterhand...) men nu går hjärnan mest på högvarv hela tiden tycker jag.

Ja, usch. Man tror att det är gott om tid, men sen sätter man sig med sina 90 placeringskort som ska skäras ut, stämplas, limmas, skrivas på osv och upptäcker att - sh*t! det tar ju faktiskt tid att utföra alla saker också...

Teddan1:

Hm, hur ska jag förklara det... Det är egentligen inte så avancerat.

Har köpt ljusblått kartongpapper som jag ska skära till så att det blir lagom stora bitar (använder en liten papperskniv) och göra ett veck på så att de går att vika.

Sen har vi köpt en jättesöt stämpel med en dalahäst på (ungefär samma form som ikeas spexiga dalahäst) som vi stämplar på korten med en lite mörkare blå färg.

Efter det ska vi limma en remsa med vitt, genomskinligt papper med blommönster på på kortets högra sida (ca en cm bred).

Sen skriver vi namnen på korten med en mörkblå kalligrafipenna.

Var i Mattonbutiken (Sthlm) och blev riktigt inspirerad! Mycket roligt, men dyrt... Blir i alla fall billigare att skära till egna kort än att köpa deras färdiga, det skiljer typ 150 kr i pris.

Kul! Menar du att själva placeringskorten gick på 4.000 eller var det alla era trycksaker?

Vi satsade på designspåret för våra inbjudningskort - har en kompis som gör en del sådant och har sysslat med det själv, men det kändes lite kul nu också att köra "pyssel och knåp"-spåret... Kostnaden för placeringskorten hamnar nog på typ 300 kr för oss, det är nog svårt att komma mycket billigare undan...

Ska försöka lägga upp en hel hemsida sen när bröllopet är över, innan dess finns det inte riktigt tid till sånt...

Prexis. Undrar var jag ska göööra efter den 18 juni... Då är det säkert härlig sommar så att man kan njuta extra mycket av att bara vara ledig!!

Vi är lediga mån-tis efter bröllopet. Då ska vi bara ta det lugnt och varva ned... Vi sparar bröllopsresan till november, har bokat en resa till Thailand. Men vi tjuvstartar redan på semestern i juli med lite lyx i Skåne.

Min ring ska vara klar om en vecka. Var ute i god tid med beställningen... Men nu orkar jag snart inte vänta längre! Går och sneglar på vänsterhanden lite då och då och försöker föreställa mig hur det kommer att se ut... Tror att den blir kanon!

Ska prova klänning och fixa vigselprogrammet i helgen. Tur att det är tre dagar ledigt!!

Hämtade ut min ring i tisdags. Vilken känsla! Tänk att man ska ha den på sig tills man dör... Tur att den var fin

Upptäckte BT:s planeringsverktyg i början av veckan, så nu kan även min blivande och våra föräldrar ta del av alla detaljer jag har haft i huvudet och nedklottrade på lappar och block. Att jag inte tänkte på det tidigare!!

cfms:

Jättefint vigselprogram!! Tänkte bara på en sak: ordet Bibelläsning kan tolkas som en rubrik för det som kommer efter. Du kanske skulle peta in en till rubrik - Vigselakt - mellan? Annars var det mycket stiligt! Får nästan lite prestationsångest själv...

Hjälp, hörni, nu är det bara två veckor kvar! Hela helgen kommer att gå åt till fixande... Tur att man är ledig måndag också

Blev utdragen på en mycket trevlig möhippa i fredags! Precis när jag satt och tänkte att "nä, nu orkar jag verkligen inte jobba mer" dök två av mina bästa vänner upp på jobbet och kidnappade mig! Sååå härligt att bli lite ompysslad för en kväll (ja, jag slapp utklädning och pinsamma upptåg på stan) Fick i stället bada bubbelpool, dricka drinkar och äta god middag.

Det mesta går som planerat, men det finns verkligen inte något utrymme för saker som strular...

Provade min klänning i helgen och kände att jag måste köpa ny behå. Trodde att jag hade hittat en perfekt (måste ha en axelbandslös), men den sitter inte kvar ordentligt. Så det blir till att ge sig ut på lite panikshopping i veckan.

Dessutom är arbetsfördelningen mellan min blivande och mig nååågot ojämn för tillfället. Jag har typ 15 saker på min att-göra-lista, han har typ två... undrar hur det blev så... (kan ha att göra med att det bl.a. står "ring frisören" och "köp parfym" på min lista )

Alltså vi tänker vänta med att skriva ut bordsplacering + gästlista till helgen, men sen får man väl hoppas att det inte blir fler avhopp. Och i så fall får det väl bli lite fel då, längre än så kan man ju faktiskt inte vänta om man inte är ledig hela nästa vecka vill säga...

Hehe, jag känner igen mig helt! Jag går runt och är lättretlig och allmänt uppstressad - varning säger jag bara...

Han en del saker kvar att ordna med, samtidigt som man har ett heltidsjobb att sköta. Suck, pust ... Men när nästa helg kommer, då ska jag banne mig släppa allt och ha kul. Det är vi värda efter allt slit, tjejer!

Hg:

Bara bra!! Sitter hemma på kvällarna och skriver dagbok från vår dag, helt otroligt vad mycket man fick uppleva! Har hittills hunnit skriva fram till minglet efter vigseln... Bilder och sånt kommer när min man kommer hem från sitt tvåveckorsjobb i Dalarna och vi har tid att sätta ihop en liten hemsida.

Svar på tråden 18 Juni 2005