• cmfs

18 Juni 2005

Det borjar narma sig med storm steg!

Ar dar nagon annan som ska gifta sig den 18 juni iar?

Vart ska ni gifta er? Ha festen? Ja allt annat som kan vara skoj att veta.

Vi ska sjalva gifta oss i Malmo och just nu sa ar vi i full gang med all planering. Jag haller pa att gora tarnklanningarna och jag borjar nastan kanna mig lite stressad nu. Det ar ju faktiskt inte sa lange kvar! Bara 6 veckor!!!!!!

• Svar på tråden 18 Juni 2005
  • cmfs

Nu har jag faktiskt kommit tillbaka fran min resa och har hunnit att bli sjuk och frisk igen...Jag har inte hunnit att gora sa mkt nu, men jag har iaf sytt fardigt tva av tarnklanningarna, sa nu ar det bara tva kvar. Jag ar inte sa orolig for dom langre, har insett att det tar tva halva dagar att gora det, sa att det ska inte vara nagra problem att fa dom fardiga i tid. Denna veckan ska jag sy slipsarna ocksa for marskalkerna.

Jag har bestamt mig for att lamna in min klanning i helgen for andringar, forhoppningsvis sa har jag fatt mina skor da sa att vi kan lagga upp kjolen. Jag har ocksa bestammt att jag maste bestalla tiaran denna veckan...har insett att manga behover typ tva veckor for leverering och det ar ju snart allt vi har kvar....

Nu ar det bara tre veckor tills jag aker hem ju...otroligt att det bara ar fyra veckor till vi alla ar gifta!!!

• Jobbet

Det är lite galet att det faktiskt snart är den 18 juni!

I lördags blev jag hippad. Är så tacksam att mina vänner styrt upp en så trevlig dag för min skull.

Ikväll ska vi träffa serveringspersonalen, imorgon killen som ska göra tårtan och på onsdag prästen... Full rulle med andra ord.

• cmfs

Jobbet:

Det var verkligen fullt upp!Det ar sa jag antar att veckan innan brollopet kommer att se ut for oss. Eftersom vi inte kommer att komma hem forran en vecka innan sa har vi ju ratt mkt att hinna med.

VI har precis bestammt att vi ska lamna in ringarna for gravering idag ocksa sa att vi har det gjort, nagot vi sa fall kan strycka fran den otroligt langa listan....

• Jobbet

cmfs: vart bor ni? Yes, det är så tillfredsställande att kunna stryka ngt från den långa listan.

• cmfs

JObbet: vi bor i USA, Atlanta faktiskt...Langtar hem nagot sa otroligt, inte bara for brollopet, men for att jag inte har varit hemma pa ett ar nu. Det ska bli sa roligt att komma hem och traffa alla och bara slappna av och ocksa passa pa och fira midsommar. Att det sen blir brollop ocksa ar ju bara ett riktigt stort extra plus!!!!

• Jobbet

cmfs: Förstår att det blir en hel del att stå i när ni väl kommer till Sverige. Ni kanske har lite folk här hemma som hjälper er ? Jag har en kompis som planerar bröllop från Kazakstan och då får man ibland ställa upp och ringa några samtal i hennes ställe.

• cmfs

Joda visst har vi folk som hjalper oss hemma. Bada familjerna bor ju i Sverige, sa vara snalla foraldrar och syskon har fatt hjalpa till ratt mkt ocksa.

Men det mesta funkar ganska bra over e-mail och det underlattar och hjalper med stressen lite...

• agrolsy

en till 18 juni!
    vi gifter oss utanför växjö, i hemmesjö nya kyrka och festen ska vara i Risingegården. Vårt osa går ut 28 maj, det verkar som om vi blir runt 140 stycken (170 bjudna).

Pratade med floristen nu i helgen och fick (äntligen) tag på killen som ska fixa bandet till vigseln så musik blir det. kvar att fixa är
    * lite på klänningen, mamma sitter och muttrar över tyllen, den var visst svår att sy i...
    * lysning
    * lysningfest
    * avstämning med fotograferna som ska fota under dagen
    * vigselprogram inkl. bestämma psalmer
    * och en hel del till... det är verkligen en massa saker som ska fixas, men kul är det!

föräldrarna fixar hela festen så det är bara "resten" kvar till oss, fast bara det är ju rätt mycket...

snart är det dags!

• cmfs

Agrolsyl:

Kul med en till tjej som gifter sig den 18 juni!! Du verklar ha det mesta under kontroll!

Jag kanner med din mamma! Jag forsokte forst gora min underkjol av tyll, men orkade ine gora mer efter etttag, jag gav upp och kopte en pa e-bay! Jag fick den tva dagar efter jag bestallt den och den passade jatte bra till min kjol. Betallade bara 35 dollar for den ocksa, perfekt!!

Var prast ringde oss idag!! Visste inte att dom gjorde det, men det var trevligt av henne...Ja, det blev forresten en kvinnlig prast ocksa! VI ska traffa henne den 14 juni, bara 4 dagar innan vigseln!!! Men hon gav mig hennes e-mail sa jag tankte prata med henne genom e-mail nagra ganger innan vi traffas. Det maste ju goras kyrkoprogram ocksa...

• pooh

Jag med! Jag med! 18 juni- snart är vi där!!

Svar på tråden 18 Juni 2005