Inlägg från: Jobbet |Visa alla inlägg
  • Jobbet

18 Juni 2005

Halloj,

Vi gifter oss också den 18 juni. Vi gifter oss i Seglora Kyrka på Skansen och har festen på Långholmen.

När går erat OSA-datum ut? Vårat går ut den 1 maj. Det ska bli skönt att veta hur många som kommer till sist...

Jag börjar också känna mig stressad. Det är SÅ mycket att stå i.

• Jobbet

cmfs: Det låter som du har läget under kontroll!

Vi måste fixa:
    Tårta
    Bukett
    Dukning/dekorationer
    Vigsel- och festprogram
    Träffa prästen
    Boka hotell till de sista utländska gästerna (de närmaste hotellen är tyvärr fullbokade)
    + en massa andra småsaker

Egentligen är väl det mesta under kontroll men det är ändå mycket kvar att fixa.

Lycka till med all?

• Jobbet

Shalimar: När jag läser ditt inlägg så inser jag att jag hade glömt en massa som tex kläder till honom, underkläder till mig, bordsplacering... You name it...

• Jobbet

cmfs: Jättefin hemsida! Min blivande kommer också ursprungligen från Iran. Vi kommer dock enbart att ha en "svensk" cermoni. Jag är själv halvfransyska. Kommer ni att ha många uländska gäster?

• Jobbet

Det är lite galet att det faktiskt snart är den 18 juni!

I lördags blev jag hippad. Är så tacksam att mina vänner styrt upp en så trevlig dag för min skull.

Ikväll ska vi träffa serveringspersonalen, imorgon killen som ska göra tårtan och på onsdag prästen... Full rulle med andra ord.

• Jobbet

cmfs: vart bor ni? Yes, det är så tillfredsställande att kunna stryka ngt från den långa listan.

• Jobbet

cmfs: Förstår att det blir en hel del att stå i när ni väl kommer till Sverige. Ni kanske har lite folk här hemma som hjälper er ? Jag har en kompis som planerar bröllop från Kazakstan och då får man ibland ställa upp och ringa några samtal i hennes ställe.

• Jobbet

Idag är det 1 månad kvar.... Ikväll ska vi träffa prästen.

• Jobbet

Även om vi gjort rätt mycket den sista tiden känner jag mig ändå superstressad. Det ÄR ju snart den 18 juni.

• Jobbet

Ser oxså fram emot lite ledighet efter bröllopet. Vi åker några dagar till Barcelona. Sedan kommer vi hem och går på bröllop. I juli åker vi till Sydamerika. Ska bli så spännande!

Thailand i november låter inte fel. Det är verkigen då man behöver lite ljus och sol!

• Jobbet

cmfs: Jättefina trycksaker!

Jag har också festprogrammet kvar att göra (och bordsplaceringen). det får bli helgens projekt.

Igår var jag och provade min klänningen igen. Det kändes jättebra! Skönt!

• Jobbet

Hur går det för er? Går allt som planerat?

Jag blev hippat för tre helger sedan. Det var toppen! Inget pinsamt utan bara trevligheter. På lördag ska jag på en annan kompis möhippa och det blir också bara kul. Det är ju så man vill ha det.

• Jobbet

Det är likadant hos oss. Jag har 1000 saker att fixa vilket min blivande nu har insett och försöker avlasta mig lite.

• Jobbet

Tuffsa: Jag känner precis som du. Är jättenervös och spänd trots att allt mer eller mindre rullar på som planerat. Vi får ta några djupa andetag och tänka positiva tankar ett tag. KRAM!

• Jobbet

Vi är också SÅ nöjda med bröllopet. Det blev verkligen lyckat! Jag får också återkomma senare när vi hunnit lägga ut lite bilder. På måndag åker vi till Sydamerika på bröllopsresa.

Svar på tråden 18 Juni 2005