• Ankis88

Svart på bröllop

Så klart är det inte alla som har det så, men jag tror ändå att de flesta tjejerna har mer än en klänning.
    Och dessutom så behöver man inte ha en klänning, det kan vara snygga kostymbybor eller kjol istället.

Måste man då ha på sig en helsvart svart klänning? Kan man verkligen inte välja någonting annat ur sin garderob? Om det är så att en gäst inte skulle kunna komma för att den ända hon har är en svart klänning, skulle jag förstå.
    Men jag tror faktiskt inte det är så det ligger till i de flesta av fallen.

Jag tycker bara att det är en sådan onödig sak att göra, alla vet att man ska helst inte göra det, det är därför att den här frågan kommer upp ganska ofta. 

En annan sak är det om klädkoden verkligen är "svart klädsel", men annars? Så onödigt.  

• Ankis88
    SposaRoma skrev 2011-03-12 20:19:42 följande:
    Alltså..vart i Italien var du då? Jag bor i Italien och alla bröllop jag går på (och är även fotograf på över 30 bröllop per år ) så är det svart galore, särskilt höst/vinter-bröllopen. Svart svart svart svart och mer svart. I Italien är svart lika mycket religion som något annat.  
    Själv har jag skapat en mindre kontrovers genom att just be alla italienska gäster som ska komma på vårtbröllop att snälla inte ha på sig svart! Flört 
    Får jag fråga var du bor?
    Jag är italienska, född i Bologna och har bott där tills 3,5 år sedan, och svart på bröllop var ett stort no-no.
    Förra sommaren gifte min kusin sig och på festen fanns det en kompis till brudparet som hade en blå klänning som var vääääldigt mörk blå, nästan svart. Människor tyckte att det var konstigt. 

Apropå röd klänning: i USA är det så att det betyder att man har haft en relation med brudgummen. Jättefånigt, men det ska vara sant. Inte i Sverige däremot, enligt Magdalena Ribbing iaf.
  • Ankis88
    Ankis88 skrev 2011-03-12 20:27:46 följande:
    Får jag fråga var du bor?
    Jag är italienska, född i Bologna och har bott där tills 3,5 år sedan, och svart på bröllop var ett stort no-no.
    Förra sommaren gifte min kusin sig och på festen fanns det en kompis till brudparet som hade en blå klänning som var vääääldigt mörk blå, nästan svart. Människor tyckte att det var konstigt. 

Apropå röd klänning: i USA är det så att det betyder att man har haft en relation med brudgummen. Jättefånigt, men det ska vara sant. Inte i Sverige däremot, enligt Magdalena Ribbing iaf.
    Nu kommer jag på att min första fråga var nog lite dum med tanke på att ditt användarnamn är SposaRoma
Svar på tråden Svart på bröllop