• MimmiMus

Cambridge

17 kg är absolut inga problem! Jag har gått på ren kur, utan att träna, endast lugna promenader och jga har tappat 5 kg på snart 2 veckor. Förra året gick jag ned 13 kg på 6 veckor. Dessa har jag inte gått uipp men jag vill komma ner till 57 kg nu.

Du fixar detta!

Mimmi

• MimmiMus

Se så, tjejer!

Jag tror inte någon av er menar något ont! Jag förstår om man är känslig för allt som kan fattas som kritik när man är så motiverad som "mullig". Samtidigt är jag övertygad om att "Gloriousgirl" menar väl eftersom hon talar ur ett hälsomässigt perspektiv.

Visst är det så att man inte kan återgå till sina normala matvanor efter att man förlorat vikt med CK. Man måste ändra sitt tänk. Dock ser jag inget problem alls med att köra Cambridge i 15 dagar, i syftet att komma i en speciell klänning för ett speciellt ändamål t ex. Allt beror, återigen, på syftet med sin viktreducering.

Jag kan dock berätta att jag idag har vart hos min konsulent och köpt nya påsar för en vecka framåt samt vägt mig. Jag har lyckats gå ner exakt 5 kg på 14 dagar. Jag är jättelycklig. Jag går ner exakt 2,5 KG/vecka när jag kör ren kur. Jag skall köra ren kur fram till den 3 juni, sen ska jag börja trappa upp med lite mat då och då tills jag har hittat en balans och inte ökar i vikt.

Jag tror stenhårt på er båda!

Puss & Kram

• MimmiMus

Low carb så som Atkins, South Beach och GI-Metoden är verkligen att rekommendera om man ska övergå till att äta vanlig mat. Det kommer jag göra.

Visst går det snabbare om man har mycket att förlora. Jag är inte fasligt överviktig (165 lång, 68 kg, började på 73 för 2 v sedan) och vill gå ner till 57-59. Min kollega, som hoppade på detta med mig i år, vägde sig igår och hade gått ner 3,8 kg men då är hon 167 lång samt väger 85 kg.

Lite info och lite peppning (förhoppningsvis)!

• MimmiMus

Hej!

Det kostar ca 440:-/veckan. Om du går på ren kur förstås.

Många som jag berättar om CK för reagerar på att det är dyrt men jag kan säga att jag garanterat har minskat mina matinköp med 100%. (Snabb uträkning jag gjorde förra veckan.) Detta beror visserligen på att jag bor på Östermalm i Stockholm och vi har Sveriges dyraste mataffärer, men alla människor bör sänka sina kostnader såvida de inte käkar nudlar 3 ggr om dagen.:)

Du måste köpa påsarna hos en konsulent som finns överallt i Sverige (nästan). Går även att beställa. För mig är det så praktiskt att jag har min konsulent på väldigt nära min bostad. Jag konsulterar inte henne som juag vet att många andra CK:are gör utan jag går dit en ggn i veckan, köper och väger mig. Jag har ingen våg hemma så det är veckans höjdpunkt att gå till henne och få sin viktreducering bekräftad.

Närmaste konsulent hittar du på www.cambridgekuren.se och för att beställa hem kan du gå in på www.viktklubben.nu

Lycka till!!!!

Mimmi

• MimmiMus

Cambridge är dessutom MYCKET godare än Herbalife!=)

Skriv om du behöver råd och peppning! Jag är världsbäst på att peppa andra, coh även mig själv nu för tiden!

• MimmiMus

Till "mullig"!

Jag tror stenhårt på dig även om dina förrutsättningar (eftersom du bor utomlands) inte är desamma som för oss hemma i Sverige.

Jag vet som sagt inte riktigt hur det går till i landet där du bor men om du efter att du kört några dagar med Cambridge känner att du vill fortsätta så skulle man väl kunna skicka hem det till dig från Sverige? Tror inte det skulle vara något problem alls i tullen. Förhoppningsvis blir det inte allt för dyrt att skicka heller!

www.viktklubben.nu så skickar de hem varorna till människor över hela landet och är säkert villiga att skicka till dig utomlands också!

Jag är övertygad om att du kommer fixa detta!

Skriv om du behöver råd och stöd!

• MimmiMus

Okej, då förstår jag!

Då tycker jag ändå att vi ska hitta en bra lösning åt dig!

Två veckor är absolut inte för lite! Man läser om dem som går på ren kur i ett halvår men det är bara en liten promille av alla ck-användare som gör det. Inget att hänga upp sig vid. Vidare så rekommenderar ck att man bara går på ren kur i max 3 veckor. Jag struntar i detta och kör i 6 veckor (för att sedan sakta men säkert trappa upp med mat). Jga känner att jag kan ignorerea deras rekommendation eftersom jag är fullt frisk och i alltmänt god vigör. Nästan aldrig sjuk, inte diabetiker osv...

De flesta brukar gå på ren kur i ca 1-3 veckor.

Som jag ser det så har du massor av alternativ.

Här är ett alternativ som jag kan gå i god för! Jag vet att det funngerar jättejättebra!

1. Du äter dina pulverpåsar tills de tar slut (ca 2 veckor). Därefter kör du enligt low carb teorin. Du äter kött, fisk, fågel samt mängder med frukt och grönt. Du dricker endast vatten samt kaffe och te utan mjölk eller socker. Detta är precis lika effektiv i min mening. Se Cambridgekuren som en rivstart för att bli av med det första 5 kg, för 5 kg kan jag garantera att du går ner de första 2 veckorna. Det är möjligt att du tredje veckan, då du gått ifrån ck och börjat med low carb, står still på vågen alternativt går upp något kilo men fjärde veckan kommer det gå neråt igen. Anledningen till att du går upp 1-2 kg beror på att kroppen kan tillgodogöra sig ditt vattenintag igen, något kroppen är dåligt på när du käkar cambridge då ck är vattendrivande.

Vad tycker du om min ide?

• MimmiMus

Hej, alla glada duktiga tjejer!

Hur går det för er? Har ni kommit igång? Har ni några roliga viktminskningsresultat att dela med er? Det är alltid lika roligt att höra om andra som det går bra för.

För mig går det allatiders! Imorgon går jag in på min fjärde vecka på ren kur och allt går som planderat. Idag har jag tagit en rask promenad runt hela KGL Djurgården. Tog 1½ timme så nu e jag faktiskt lite mör i kroppen. Det är ett helt underbart väder i Stockholm. Allt börjar bli grönt och fåglarna kvittrar. Det har varit ett sådant där mörkt sommarregnmoln över hela stan och ibland har solen tittat fram. Blev klar med min vårstädningen av lägenheten igår och har varit på Hötorget och köpt tre buketter med vita liljor och färska kryddväxter att pryda köket med.

Nu njuter jag bara!

Kram på er alla!

Kotten_79: 15 kg innan 30 juli år inte något problem alls på ren kur!!!!

• MimmiMus

Det är ingen garanti att du går ner snabbare om du delar upp påsarna. Det ligger dock mycket, mycket logik i det eftersom du hela tiden förser kroppen med ämnen som skall förbrännas.

• MimmiMus

VADDÅ SPÄK????????

Lägg av att kritisera! Vad vi gör är helt upp till oss. Bara för att du inte har karaktär nog att ge upp mat för en tid.

/mimmi (som gått ner 13 kg med cambridge utan att ha gått upp igen)

• MimmiMus

Nu är jag såååå förvirrad och orolig! Imorgon går jag in på min sjätte vecka på ren kur, men nu är det ingen som stöttar mig längre.

Jag hade inte någon mastodont övervikt när jag började för 5 veckor sedan. Nu har jag gått ner nästan tio kg och alla verkar tro att jag har drabbats av någon ätstörning. JAG HAR INTE NÅGON ÄTSTÖRNING! Jag är bara fast besluten att jag skall köra min rena kur till och med fredagen den 3 juni, för att sedan börja trappa upp sakta men säkert på en diet bestoende av lågt GI, grönsaker protein osv.

Jag står nu inför ett dilemma. Sviker jag mig själv om jag från och med imorgon sakta men säkert börjar min upptrappning? Jag orkar inte med allt j-vla tjat från omgivningen!!! Det tar energi att förvara hela tiden. Någonting som däremot talar för att jag borde börja trappa upp nu är att jag har dragit på min en bedrövlig förkylning. Skulle ge vad som helst för en Vick´s just nu, har sååå ont i halsen.

Usch... Jag vet varken ut eller in? Det värsta, om jag skall vara helt ärlig, är att min omgivning kanske har rätt.:( Ja har inte satt upp en målvikt utan ett måldatum. Men det måldatumet jag har satt upp bäddar för att jag snart kommer vara extremt smal. Det enda roliga just nu är jag jag återigen har bevisat för mig själv vilken grym karaktär jag har.:)

Usch, vad ska jag göra?

Någon som kan lägga in sitt veto?

• MimmiMus

Jag känner mig jättejätteglad över era svar. Det fick mig att förstå att jag inte gör någonting fel om jag går på kombinerad kur fr och med idag. Nu blir det en rejäl och fräch sallad nr jag kommer hem!

• MimmiMus

Nä, hurrni, det här suger!

Nu, efter det stöd jag har fått, har jag bestämt mig för att jag skulle äta lite lätt ikväll. Inget fett och inte mycket.

Men.... Min pojkvän jobbar över och är hemma om ca en timme och jag sitter och mår skit. Jag vill inte äta!!!

Jag känner att jag måste äta pga flera orsaker.

1. Jag måste någon gång börja äta normalt igen.
    2. Jag är förkyld.
    3. Omgivningen kräver att jag äter!
    4. Jag måste chocka min kropp på något vis för jag har bara gått ner 0,5 kg sedan förra veckan! PÅ REN KUR!!!!!!!
    5. Om jag börjar på kombinerad kur om 2 veckor kommer jag inom 2 månader vara under 20 i bmi.
    6. För att det antagligen inte är sunt att känna sådan ångest för att äta.

Hur skall jag tackla min ångest? Jag minns inte att jag hade någon ångest förra gången. Jag minns inte hur jag gick över på kominerad kur? Allt gick så smidigt den gången... Jag har juh varit sååå duktig hela året. Gått ner till normalvikt... Övergått på kominerad kur och hållit vikten... Hållit vikten hela året och tanken med min rena kur den här gången var att jag skulle ta några skönhetskilon (ej nödvändiga). Nu är jag helt fuc-ked up i huvudet!!!!!!!!!!!

Just denna sekund fattar jag inte vad jag håller på med. Fatta vilken konstig känsla att kunna laga mat (utan atT smaka av) titta på mat, se andra laga/äta mat och samtidigt känna " Det ser/luktar gott, men jag vill ABSOLUT INTE HA".

Är jag illa ute?

Alla mina kolleger som har hoppas på Cambridge, då jag inspirerat dem, blir arga sura och griniga av att se andra äta och berättar varje dag hur de våndas när övriga familjen äter. Jag känner ingenting.

RÅD, please!

• MimmiMus

Grattis Tesan!

Tro mig jag vet hur duktig du gar varit! Du var väl med redan för ett år sedan med Ia´s och lite annat trevligt folk!

Tack, till er alla för ert stora engagemang! Det värmer!

Måndag, tisdag och ikväll kar det blivit sallader. Min ribba fram till den 3 juni är 2 påsar cambridge, 3 liter vatten, 1 kopp kaffe, 1 glas coka cola light och en fettsnål sallad tiil middag varje kväll.

Någon rubbning har jag, det måste jag nog erkänna. Förra året var det upptrappningen på kombnerad kur den svåraste biten eftersom man blir sugen på allt möjligt när man ätit någonting annat än ck. I år har jag inget sug efter någonting alls efter att jag ätit min sallad på kvällen. Därför inser även jag att jag skall ta det jä-kligt försiktigt. Att inte känna sug är normalt på ren kur men INTE på kombinerad. Då bör men få massor av sug tillbaka men det har inte jag.

Men bara så ni vet, jag är fullt medveten om att det är lite fu-cked up i mitt huvud just nu. Jag kommer dock ge mig själv tid.

Puss på er!!!!!

• MimmiMus

Tesan:

Håller inte bara tummarna utan alla fingrar för dig!

• MimmiMus

Hej, alla supeduktiga tjejer!

Kommer ni ihåg hur deppig jag var i måndags!?

Idag är jag sååå glad!!!

Idag var jag hos min konsulent och köpte på mig för en ny vecka. (Jag var hos henne och köpte åt en kompis i måndags). Jag passade på och väga mig, eftersom jag ändå var där, och trots att jag ätit på kvällarna den här veckan så har jag gåt ner 1 kg exakt! PÅ 4 DAGAR!!!!

KOMBINERAD KUR ROCKAR JUST NU!!!

Jag som var så orolig!

Kram på er!

Svar på tråden Cambridge