• Gloriousgirl

Cambridge

Det finns inga 15-pack, det finns bara 21-pack.

Och ja, du kan gå ner 17kg på 2 månader om du sköter dig ordentligt med att bara äta ren kur och dricka massa vatten så ser inte jag några dilemman...iofs beror allt ju på hur mkt du har att gå ner. Är det inte så att du är särskilt tjock kanske det tar längre tid än 2 månader.

Jag gick ner 20kg på 2 månader, men då var jag kraftigt överviktig.

• Gloriousgirl

Kan du inte köpa mer då?

• Gloriousgirl

Jag tror inte att 8kg i månaden utan Cambridge är något du kan uppnå. Inte utan att helt svälta.

Ska du äta Cambrdige under en så kort tid som 15 dagar och sedan övergå direkt till mat (oavsett vilken metod du använder dig av) så kommer du gå upp dina kilon igen. Man måste försiktigt trappa upp igen när man övergår från pulver till mat, annars är det bortkastat. Kroppen klarar helt enkelt inte av den typen av omställning fort utan behöver lite tid på sig.

Så mitt tips är att om man tänker använda Cambridge så kan man inte se det kortsiktigt utan man måste se det ur ett längre perspektiv.

Om det nu är så att du inte kan köpa mer CK, så kanske det är så att du inte går hos en konsulent? Det är annars det bästa du kan göra i kombination med CK.

• Gloriousgirl

Ja, om du bara tänker äta CK under dina 15 dagar så... Du frågar först om man kan gå ner 17 kg på 2 månader med Cambridge, men sen har du bara så det räcker till 15 dagar. Då får du ju välja själv om du vill försöka gå ner på annat sätt eller med Cambridge. Jag säger bara som det är, och hur ska jag ens kunna veta vilka förutsättningar du har som inte bor i Sverige. Jag kan inte läsa dina tankar. Nä, jag tycker din ton är otrevlig så jag har ingen lust att kommentera detta mer.

• Gloriousgirl

Ja, jag kommer inte vara här mer, jag vet när jag inte är välkommen. Bye bye.

• Gloriousgirl

Jag tror inte du är mentalt förberdd på att börja äta just idag... man måste ju liksom jobba in tanken på att man ska äta igen och det kanske tar några dagar extra... Mental förberedelse tror jag är nyckeln för en framgångsrik viktminskning och för att kunna behålla kilona. Kanske du ska ta veckan ut att tänka på det hela och planera...och så äter du tex på fredag....vad tror du om det?

Jag börjar förbereda mig nu jag med, fast jag vet inte NÄR jag ska börja äta..men jag är skraj som fasen... Kanske äter vid midsommar, men det beror lite på om jag gått ner tillräckligt då.

• Gloriousgirl

shalimar:

Du har helt rätt i det du säger att det är helt normalt att äta osv. Jag uttryckte mig nog lite dumt innan för det jag menar är att jag personligen är skraj för att äta för mycket och inte kunna hantera maten som en "normal" person gör. Jag är alltså rädd att det ska slå slint i skallen och man ska frossa. Därför är jag noga med min mentala hälsa och förberedelse (precis som jag var när jag började med Cambridge) för att LÄRA mig äta som en normal männsika. Jag blev ju tjock av en anledning och det är nu den största kampen börjar...att behålla vikten som den är!

Så, jag kör på en mental träning nu i några veckor och sen ska jag NJUTA av maten och lyssna på min kropp och inte ge vika för varje impuls som jag gjorde tidigare.

• Gloriousgirl

Tror väl inte det är något socker alls vad jag vet.... men man kanske ska kolla upp allt innehåll.

Svar på tråden Cambridge