• *Vårblomma*

Cambridge

Hej Tjejer!

Har själv kört med Atkins och gått ned 15kg, så nu står vågen på 94kg - vill alltså ned ca 15-20 kg TILL... Suck... Men nu tänkte jag gå på ren kur med Cambride. Men jag var så peppad att komma i gång i dag, efter all rolig läsning man hittar här - så jag köpte Nutrilett (Skogsbär, bättre än förväntat) bara för att kunna starta i dag, efter som det är svårt att få tag på CK utan en konulent som man dessutom måste beställa tid hos först...
    Så nu hoppas jag på snabbt svar på tidsbokningen hos en tjej på Söder i Sthlm och tills dess så blir det nutrilett och 3-4 l vatten om dagen!

Lycka till alla!!

• *Vårblomma*

Hej vad härligt att höra att ni kämpar på ändå fast det kan vara trögt ibland!

Som nybliven CK - ren kur, så är jag inne nu i dag på min tredje dag. Ingen huvudvärk om jag dricker ordentligt, har heller inte varit speciellt hungrig. Inga problem att sitta med familjen när de äter mat - jag klunkar på! Känns lite för bra... Hm undrar när smällen kommer?

Jag kunde ju inte hålla mig i måndags då jag ville starta så jag har kört med Nutrilett dessa dagar för att äntligen i dag onsdag få mina saker hos min nyblivna konsulent. Hoppas att denna start med Nutrilett ändå räknas, så jag inte måste starta om kroppen från början...

Fråga, kan man dricka funlight eller cola light om man går på ren kur??
    Så tradigt med vatten... ka köpa hem citroner och gurkor - för det får man väl smaksätta vattnet med? Eller...

Jo en sak till...
    Kunde ju inte hålla mig i från måttbandet och vågen i morse - fast det bara gått tre dagar och det mesta säkert är vatten...

Men -2,8kg på vågen. -3 cm runt magen (över naveln), samt -0,5 cm runt resten av kroppen - vad, stuss, byst, arm.

Ja sporrad att fortsätta blir man ju även om det kanske bara är vatten som sagt. Men dricker 4 l om dagen och det borde väl väga upp det?

Ha en bra dag och lycka till ni blivande brudar - ni kommer vara vackrast ändå på eran stora dag!!

• *Vårblomma*

Har just varit hos min konsulent i dag och ftt mina första påsar! Sitter nu och sippar på en med kakao smak och dricker kallt vatten till. Den är krämig och god - överraskad! Är van vid Nutriletts pappers smak...

Jag var vist lite för ivrig och råkade komma en timma för tidigt! Träffade en trevlig tjej som fick dela sin tid med mig - om du läser det här (hörde ju att du oxå brukar vara här inne) så ledsen om jag klampade in på din tid - och LYCKA TILL!!!

Hej hopp!!

• *Vårblomma*

Hejsan!

Någon mer som upplever att digitalvågar väger olika?
    Den hos min konsult väger nästan tre kg för mycket än den hos mig...
    Blir ju helt förtvivlad då jag inte kan glädjas åt min viktnedgång för jag vet ju inte vad jag väger egentligen?!

Hos min konsult 99,6kg
    Hemma hos mig 96,3kg
    Samma kläder, samma innehåll i magen.

Någon..?

• *Vårblomma*

Hej på er!
    Hur går det för alla kämpande tjejer?

Femte dagen var klart jobbigast för mig, nu dag sex känns det som att det har vänt!
    Köpte stickor för att mäta ketosen i kroppen på Apoteket, det hade kommit i gång litegrann, men jag får väl kanske ge det någon dag till för att det ska dra igång ordentligt.

Ska in hos konsulenten och väga mig på onsdag - spännande...

Hoppas ni får ha det skönt i solen!

P.s drack jordgubbs-shaken i morse med krossad is - MUMS!!!

• *Vårblomma*

Man kan mäta ketos genom att kissa på en liten sticka som man köper på Apoteket, sedan följer man en färgkarta där skalan är olika hög beroende på vilken färg du har. 35 kr för 10 st. tror de heter Ketostix, men annars är det bara att fråga!

Svar på tråden Cambridge