• anna74

Cambridge

Hej Alla
    Jag har provat allt! Inget resultat eftersom jag ger upp för snabbt eller så händer det något som får mig att tappa motivationen. Jag ska gifta mig den 11 juni och beställde min klänning i slutet av februari. Väger 80 kg till 165 cm. I affären sa de att "alla" brudar går ner i vikt inna bröllopet men jag har gått upp 3 kg till 80 kg i stället. Idag var jag och provade bh till klänningen som är axelbandslös och det blev panik. Alla byglar som passar brösten trycker hårt in i hullet mellan bröstet och armhålan. Faktum är att det plötsligt är en massa mjukt hull som väller ut mellan armhålan och bröstet och det ser verkligen hemskt ut. Så vad gör jag? Det är ju bara en månad kvar! I morgon ringer jag till en cambridgekonsulent i Lund och så får vi se om hon kan hjälpa mig. 5 kg hade varit underbart! Återkommer i morgon när jag talat med henne.

• anna74

Nä det passar inte alls in i bilden att jag ska vara en mullig brud! Jag har alltid tyckt att jag är lite för rund men har egentligen inte varit det förrän nu. Kilona har kommit ett efter ett. Jag ser mig själv som lite mullig och inte smällfet som jag faktiskt är nu. Innan var jag kurvig men nu är jag inte snygg längre helt enkelt. Det var stor skillnad på mig vid 70kg och 80kg! Åhhh det är så hemskt. Har riktig ångest över det nu när det finns en deadline!

• anna74

JO! Måste i alla fall försöka. Motivationen är stor nu i alla fall.
    Ska ringa en cambridgetjej idag. Har gått min morgonpromenad på 30 minuter innan frukost idag.

• anna74

Hej
    Är det inte lite farligt att dricka 4 liter vatten om dagen? man kan rubba salterna i kroppen på det sättet. Man kan ju dö! Pratade med en sköterska om detta och hon sa att det är ett inte helt ovanligt sätt att ta livet av sig på...fast då pratade hon inte om bantande tjejer utan pryksjuka patienter. Det hon vill säga var i alla fall att 2 liter vatten om dagen är helt ok men man ska inte överdriva för det kan hända värre saker än att man måste kissa hela tiden!
    Rekomenderas man att dricka 4 liter per dag av Camebridge? De vet väl vad det gör hoppas jag! Ska prova i alla fall!

• anna74

Vad bra! Jag ska träffa min konsulent på fredag och hon lovade att det smakar bra och är effektivt.

• anna74

Det ska bli så spännande att se om jag kan klara det här!
    Är helt sönderstressad i övrigt då vi ska flytta om en vecka (en månad kvar till bröllopet)och allt måste packas. Det är ett stort bröllop på 90 gäster och vi ska fixa allt själva med hjälp av föräldrar. Det är en stor affär! Just nu vill jag bara strunta i allt för jag orkar bara inte. I morgon ska klänningen provas för första gången sedan februari så det lär inte bli någon munter dag. Ge mig styrka!

• anna74

ja det är ett elende med okalibrerade vågar! Jag tycker att du ska välja någon av vågarna och sedan bara titta på vad den visar. Då ser du ju om du går ner i vikt i förhålande till vad du vägde på samma våg förra gången. Lycka till och tappa nu inte sugen!

• anna74

Så, nu har jag börjat! Har druckit första påsen till frukost idag efter en promenad med hunden på 30 minuter. Nu dricker jag vatten. Jag ver på en kompis bröllop i helgen och bruden hade panikbantat med Nutrilett och hade precis hunnit gå ner så klänningen satt perfekt. Hoppas jag också klarar det! Egentligen är jag helt emot pulverbantning men nu har jag 3 veckor kvar till bröllopet och klänningen var faktiskt förliten när jag provade den i förra veckan. Ny provning om 2 veckor annars måste den sys ut i sista sekunden. Den satt perfekt när jag beställde den i februari så jag har tvärt emot vad alla säger gått upp i vikt. Har hört från alla att bruden alltid bukar går ner i vikt inför bröllopet. Nu är det Camebridge som gäller i alla fall. Ren kur i 2 veckor kanske 3 om jag klara det. Känner redan att de första dagarna kommer att bli tuffa, är redan hungrig.
    Kan någon berätta om ketosen för mig? Hur kan man mäta den? Antar att det är fasen när man bränner fet...

• anna74

Nu är mina 3 mål för dagen avverkade och det känns ganska ok. Helt klart hungrig men det blir väl bättre om någon dag.

Mullig. Varför slutar du med ren kur och går över till South beach? Har du nått målvikten? Du verkade trivas bra med ren kur annars eller?

Min konsulent gav mig 5 st bars, Slimeline, men när jag sen gjorde efterforskningar så var det inte ok att äta dem när man går på ren kur eftersom de innehåller lite mer kalorier och kolhydrater än sopperna och shakerna. Det tar längre tid att komma in i fettförbränningsfasen då.

• anna74

Dag 2!
    Oj idag har det varit mycket jobbigare. Har varit ordentligt hungrig, druckit massor men kännt mig lite yr, svag och olustig. Ungefär som när man har lågt blodsocker.Man ska ju ta 3 påsar om dagen men jag har fuskat och även ätit ett bar nu på eftermiddagen. Håller på att packa för det ska flyttas på lördag och det är svårt när man är helt orkeslös. Tänkte att det ändå var bättre att äta ett bar än att äta någon "riktig" mat för att inte tappa konseptet helt.
    I morgon ska jag köpa stickorna på apoteket som ni nämnt tidigare. Åhhh jag ber om styrka att klara detta.

• anna74

Så är det kväll dag 3.
    Uch jag ställde mig på vågen precis. Vägde 0.5 kg mindre än hos konsulenten...och jag som har kämpat som en galning med det här. Alla andra går ju ner monstermycket men som vanligt inte jag.... Erkänner att jag i stället för shak tagit ett bar om dagen men det är ju obetydligt mer kalorier i Slimelinebaren än i shaken. Jag känner mig inte smalare heller snarare tvärt om...magen står åt alla håll av allt vatten man dricker. Svårt att motivera sig när man tycker det går åt fel håll fastän kämpar!Nu får jag tillockmed knäppa upp översta knappen på jeansen för att magen svällt så! Helt förtvivlad...

• anna74

Jag har 23 dagar kvar till mitt bröllop. Ska prova klänningen igen den 26:e då den inte satt snyggt sist jag provade. Sömmerskan tyckte jag skulle försöka gå ner i vikt innan hon sydde ut den och det ville jag också. Jag har varit lite tjock i flera år men gick upp ytterligare 3 kg när jag slutade med p-piller i våras.

• anna74

Jag höll på med camebridge i 3 dagar och på 4:e dagen (igår) blev jag jättedålig med magkramper och extrem matthet. Jodå jag har druckit vattnet precis som jag skulle, 3 liter om dagen.
    Jag fick då avbryta kuren och åt riktig mat till lunch, lite ris och en liten bit kokt lax. Magsmärtorna blev lite bättre framåt eftermiddagen men då kom den enorma hungern. Jag var inte hungrig egentligen eftersom jag ju fakltiskt ätit lunch men kroppen struntade i det och skrek efter mat på ett sätt som jag aldrig upplevt förrut. Kanske är det så här när man hetsäter....singnalerna i kroppen funkar inte längre! Jag blev helt klart ordentligt rädd i alla fall. Sen kom ju ångesten för att man ätit osv.
    Har läst om tjejer i min ålder ca 30 år, som plötsligt drabbats av bullemia från att egentligen ha haft en sund inställning till mat. Det har då handlat om tjejer som varit lite mulliga och som velat gå ner i vikt snabbt och tagit till någon sån här kur och sen helt tappat greppet totalt. Äta, laxera, svälta, äta spy om vart annat. Ingen av dem trodde någonsin att de skulle drabbas...det är bara andra som drabbas och de har dessutom helt andra problem.....Man har en bild av att det bara drabbar unga tjejer i 15 års åldern....
    Nu har jag i alla fall nuddat vid deras helvete. Kan tillägga att jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att något sånt här skulle hända mig....då hade jag ju inte provat en pulverkur från början.

Svar på tråden Cambridge