• Aprilia

Graviditet o resa?

Hej alla!

Vi ska gifta oss i januari 2oo6 och planen är att åka på bröllopsresa i 1 månad efter det. Vi vill så gärna börja att försöka få barn väldigt snart(i höst), innan bröllopet. Nu till min undran, om man mot all förmodan blir gravid rätt så snabbt och alltså är gravid på bröllopsresan, finns det några hinder, förutom illamående mm?
    Jag vet att alla graviditeter är olika osv. Men det jag undrar är mera runt flygresor, utländsk mat mm. Någon som varit gravid på sin bröllopsresa?
    Något speciellt man ska tänka på?

• Svar på tråden Graviditet o resa?
  • Aprilia

Tack alla för svar på mina funderingar.
    Vet inte riktigt hur man ska göra...vänta tills efter bröllopet med att försöka eller börja innan..
    Självklart är ett barn välkommet när det än kommer-det är ju det vi vill!
    Samtidigt kanske man "riskerar" att må dåligt vid bröllop o resa som Lilla E sa.
    Vet varken ut eller in. Tror jag fått lite ålderspanik på sistone oxå. Är 27 och pojkvännen 33 och dessutom ska flera av våra vänner ha barn i år. Jag känner att jag inte vill vänta allt för länge med att börja försöka....det kan ju ta lång tid, om man nu kan få barn-det kan man ju inte heller veta.
    Hmmm hoppas ni inte tröttnat på mina förvirrade tankar. Vore kul att höra lite om era situationer..någon som har barn, planerar att försöka få?

Svar på tråden Graviditet o resa?