Graviditet o resa?
Såg i nån gravidtidning en tabell över vad olika flygbolag tillät. De flesta hade, så vitt jag minns, inga restriktioner vad det gällde flygresan före vecka 30. Några hade senare och det är möjligt att nåt bolag hade vecka 28.
Såg i nån gravidtidning en tabell över vad olika flygbolag tillät. De flesta hade, så vitt jag minns, inga restriktioner vad det gällde flygresan före vecka 30. Några hade senare och det är möjligt att nåt bolag hade vecka 28.
Eller så kan det gå jättefort att bli med barn, trots att man har "oddsen" emot sig. Jag blev med barn på en gång efter att jag slutat med p-piller, trots övervikt, "hög" ålder (37 då) och endometriosdiagnos. Vi väntade med att prova till efter bröllopet. Det handlade bara om några månader för oss, och jag ångrar det inte. Det kan vara rätt jobbigt att vara gravid, även om man får en bra och normal graviditet. Framförallt är man ofta mycket trött precis i början. För mig kändes det som om jag inte skulle orka göra nåt nånsin igen. Dessutom mådde jag rätt illa de tre första månaderna.
Så är du "bara" 27 så tycker jag att du ska unna dig att vänta med att pröva till efter ni gift er och kanske blir ert kärleksbarn till på bröllopsresan! Det är nåt att berätta för barnet sen: du blev till på en sandstrand/under en sänghimmel ... där och där...
(Själv blev jag till på Rhodos! )