Inlägg från: äntligen på väg |Visa alla inlägg
  • äntligen på väg

Lustiga bröllopshistorier

För ett tag sedan blev vi inbjudna till en bröllopskväll i kyrkan där vi ska gifta oss. Vi var väl ett knappt 20-tal par som fick lyssna på lite olika in -och utmarscher, bröllopspsalmer och sånger. Prästen berättade om vad som händer under vigseln och hur upplägget brukar vara.
    Det roliga var att han berättade om flera bröllop där det hänt en del oväntade saker och det var hur kul som helst att lyssna på. Tex hade en präst sagt till det nervösa paret innan de gick in i kyrkan:
    Ta dé lugnt, gör bara som jag så ordnar det sig! Sagt och gjort, de gick efter prästen in i kyrkan och när han knäböjde framme vid altaret föll även paret ner på knä, fast de var fortfarande kvar i gången, så de kröp fram sista biten till altaret... Det lär ha ett kul ut!
    Jag vill höra flera historier om lustiga saker som kan hända! Jag klantar mig nämnligen jämt så det skulle vara skönt att höra om andra som inte gör allt perfekt! Skriv nu!

• Svar på tråden Lustiga bröllopshistorier
  • äntligen på väg

Ja det viktigaste är ju att äktenskapet blir lyckligt!

Kom på en rolig grej till om ett annat par: Vigseln var i ett litet kapell och prästen sa åt paret att gå ut i sakta mak så att de hann njuta av stunden och att alla skulle hinna se dem ordentligt. Paret började då trampa i luften och kom knappt framåt överhuvudtaget. Prästen fick då knuffa på dem lite bakifrån för att de skulle röra sig framåt.

• äntligen på väg

Jag kom på en vigsel till som prästen berättade om. Det var ett lantligt bröllop. Prästen frågade mannen "tager du" och han svarar "ja". Han frågar bruden "tager du", och hon svarar lite argt "ja, om han lovar att hjälpa till i lagårn!" Prästen vänder sig då till mannen igen "lovar du att hjälpa till i lagårn"
    Det blev två "ja" tillslut

• äntligen på väg

Studentan:
    Så du är också från KBA! Va kul
    Vi vet inte säkert om vi får prästen som höll i bröllopskvällen, men jag hoppas på det! Kommer tyvärr inte ihåg hans namn...

• äntligen på väg

Hur kul som helst

Mera, mera!!!

Svar på tråden Lustiga bröllopshistorier