Inlägg från: l i s a |Visa alla inlägg
  • l i s a

Lustiga bröllopshistorier

Såhär i efterhand är detta roligt... fast det blev vääldigt fel i stunden.

Min väninna sjöng på en tjejs vigsel som jag var på. Låten var den där "Have I told you lately that I love". Jättefin om man sjunger rätt, tragisk om man sjunger fel... I refrängen så är texten "...fill my heart with gladness, take away all my sadness..." Problemet var bara att sångerskan vände på texten och sjöng: "fill my heart with sadness, take away my gladness..." :-O

Vansinnigt fel belv det, men jag vet inte om någon annan än jag hörde det. Det var i alla fall ingen som påpekade det

• l i s a

Den där om "hoodiladi, hoodiladi" säger en av mina bästa vänners bror inträffade på ett bröllop där han var prästen... Det kanske börjar bli en skröna? Kul så man kiknar är den i alla fall

Är det ingen fler som har något kul att berätta om? Fast det kanske är så att de allra flesta bröllop är prickfria... hmmm och det är ju glatt i och för sig

• l i s a

Jo jag kom på en sötis! Min bästa väninna (för övrigt hon som sjöng så fel på ett bröllop) var tärna med sina småsystrar för en massa herrans år sedan. Den yngsta syrran var kanske 3 år och var lättuttråkad. Hon stod och suckade där framme när prästen pratade och frågade snällt men irriterat om han inte var klar snart Till slut fick flickan nog och spatserade fram till altarringen och la sig och sov med tärnbuketten på bröstet! Lite makaber syn men sött värre och allt finns på film... gissa vad den tjejen kommer att få se på sitt bröllop

• l i s a

Hahahahahha! Det här är den roligaste tråden! Tur att inte allt detta hänt på ett och samma bröllop!

Ser framför mig synen av det krypande brudparet där brudgummen har texten ”help me” under skorna, efter går en flicka som slänger rosenblad och en pojke som plockar upp dem igen. Väl framme vid altarringen lägger sig lilltärnan och sover medan stortärnan sjunger "fill my heart with sadness". Brudgummen kräks lite men svarar ja till att bli brudens hustru efter 8 sekunders betänketid och efter att ha lovat att städa ladugården och den lufttrampande utgångsmarschen sker till Hoodilali-Hoodilali-Hoppsan-vilken-dag!

Svar på tråden Lustiga bröllopshistorier