• vilma

otrogen efter 3½ år

Så har det hänt.. det jag aldrig trodde skulle kunna hända mig. Det började som en oskyldig vänskapsrelation, men efter ett par månader låg vi helt plötsligt där och hånglade med varandra. Trots att jag verkligen älskar min kille!

Nån annan därute i samma situation?

• Svar på tråden otrogen efter 3½ år
  • K.C

du får förlåta om jag låter hård, men om du nu älskar honom så kan du ju inte ha så mycket respekt för honom? vet inte om ni har något slags öppet förhållande, men det låter inte så. jag tror du skulle bli sårad om det var ombytta roller..?

• vilma

ja visset skulle jag bli sårad. och jag brukar vanligtvis ha förmågan att tänka klart och logiskt. men när jag träffar den här killen bara faller allt. passion kallas det nog.. hjärnan bara stänger av!

• K.C

vad ska du göra med din kille då?

hyggligast vore ju om du kunde ha hjärnan påkopplad och prata med honom INNAN passionen tar över. ni är ju liksom två i förhållandet.

• Plastgroda

Tänk igenom vad du verkligen känner, tycker jag. vad är spännande och vad är mer än så? Vad är kärlek och vad är vana och trygghet? Vet du vem av dem du vill ha?

För jag kan förstå att du inte kan låta bli den andra killen, men vill du stanna hos din pojkvänmåste du nog helt låta bli att träffa den här andra killen - dels för att du ska hålla dig på mattan, dels för att det vore oschysst mot din pojkvän annars.

• Plastgroda

Och en sak till, förresten:

Det här låter klyschigt, men förhållanden är inte alltid skitroliga. Det det handlar om tycker jag är inte att bara attraheras av en enda person, utan att alltid prioritera den personen och att sätta den personens känslor i första hand. Vill man inte längre prioritera den andra tror jag att något är fel i förhållandet, och då är det dags att tänka efter.

Jag hoppas att det går att lösa på något sätt. vad tänker du göra?

• Tolin

Tycker att Plastgroda är klok.

• Idesprutan

Ja med, och vill lägga till att ett förhållande är uppbyggt på att man respekterar den andre för hur den är.

Det är lätt att ramla omkull om man gör sig tillgänglig. Det som är gjort kan aldrig bli ogjort. Det kommer en dag då detta kommer att flyta till ytan och är det inte bättre att hantera situationen nu innan man har huslån, bil, båt, vovve, två ungar och en inneboende svärmor. Lite färre parter som kommer till skada...

• cilla

Är du jättekär i den tillfällige? Eller faktiskt jättekär i din pojkvän? Du får fundera ett tag på vem du vill ha och vem du vill vara.
    Så småningom kommer du till klarhet. Låt det ta lite tid, det är trots allt vår....

• blivande fru J

Plastgroda är vis

Svar på tråden otrogen efter 3½ år