• micropop

Nuva, någon??

Kickit

Jag tycker det låter utmärkt att sluta med hormonerna. Jag testade själv en massa sorters p-piller, minipiller och även Nuvaring innan jag slutade för ett par månader sedan. Jag mår såååå mycket bättre!

Jag hade samma problem som du med att ringen gled ner hela tiden, och jag lyckades aldrig få någon ordning på det. Särskilt obehagligt blev det när ringen gav sig av på vift när man t ex var ute och fikade eller tog en promenad... Fy f*n vad ont det gjorde!

• micropop

Kickit

Precis - gummi är det som gäller. Det är verkligen helt ok, och min sexlust har kommit tillbaka med liv och lust ;) Förut kunde jag mest tänka i huvudet att jag var sugen men inte känns "pirret". Nu är pirret återfunnet och det är ljuvligt!

Funderar på att skaffa Persona eller Ladycomp så att man bara behöver skydda sig när det finns risk att bli gravid, men ska avvakta så att menscykeln är lite mer regelbunden igen.

Jag drog mig verkligen för att sluta med hormoner. Man har ju vant sig vid att kunna styra över mens, aldrig tänka på skydd, osv. Men jag är så glad att jag gjorde det. Jag fick jätteproblem med ont vid sex och torra slemhinnor, och fick bara nya hormoner att prova med av gyn. Till slut fick jag träffa en jättebra gynekolog som sa att jag nog hade fått vestibulit. Han sa åt mig att sluta ta hormoner direkt, och skillnaden är som natt och dag!

Nu ska jag sluta predika... ;)

Svar på tråden Nuva, någon??