• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • Ettolrach

Många män verkar ha dålig medvetenhet om att många kvinnor blir upprörda och äcklade av porr. De verkar resonera som att: men det här rör ju inte oss, jag gillar att kolla på läckra brudar men älskar min partner ändå. De kanske inte ens tänker på att det kan såra deras partner för "det är ju inte samma sak".

Själv blir jag inte särskilt upprörd om min man då och då kollar på porr men jag har full förståelse för de kvinnor som blir det. Jag blir däremot upprörd av lögner eller om jag upptäcker att partnern går bakom min rygg. Känslan av svek är densamma och den kan jag så väl förstå.

• K.C

ETTOLRACH: håller med dig om svekgrejen där. Hemskt.

Jag är emot porr och skulle absolut ha svårt (omöjligt?) kunna vara ihop med en kille som tänder på det. Mest för det känns så otroligt falskt och spelat och att industrin är vidrig och det det gör för kvinnobilden är verkligen inget positivt! Men man ka ju förståss inte ebstämma över folk men hade vi liksom ett prat där jag fått veta att han kände samma skulle jag bli förba**ad om han inte levde efter det sen. (LIte falsk trygghet sådär).
    Personligen tycker jag porren ska bekämpas och den kampen börjar i hemmen.

OBS! jag pratar om den här vanligaste porren, vet att end el kommer kontra med att det finns bra porr och erotik, det är inte den jag menar..

• IngridMarie

Hej Ancan.

För nåra år sen upptäckte jag att min sambo hade porrsurfat. Jag blev grymt ledsen och upprörd. Visst fattar jag att många killar tänder på porr, men jag kunde inte tänka mig att just min kille skulle söka porr aktivt på nätet. Jag ställde till med en drama-scen, skrek och slängde grejer och allt möjligt. Han bad givetvis om förlåtelse, men det tog lång tid innan jag kom över det. Jag förstår att du är besviken, äcklad och upprörd. Jag blev mest ledsen för att jag såg hans porr-surfing som ett tecken på att jag var otillräcklig. Jag har kollat honom ibland i efterhand och har aldrig mer hittat några täcken på att han sökt porr. Åtminstone inte från vår hemdator. Jag tror att mitt utspel (som var helt olikt något han tidigare sett från mig) fick honom att fatta HUR sårad jag blev.

Hoppas att din kille skärper sig. Förklara för honom hur du ser på porr och hur hans användande av porr påverkar dig. Stor kram till dig.

• Dallandra

ancan
    Jag förstår att du blev sårad och äcklad, det hade jag också blivit! Precis som IngridMarie skriver så förklarar varför du tar så illa vid dig och hur du känner.

Hade jag upptäckt att min kille kollade på porr skulle det leda till en kris i vårat förhållanden eftersom jag är emot porr och den sjuka bild det ger av sex och kvinnor. Jag skulle känna mig äcklad och otillräcklig.

Precis som K.C är jag medveten om att det finns erotik och porr. Erotik är något bra och porr är dåligt för mig.

• ancan

Vad jag är glad att det finns så många snälla kvinnor, som engagerar sig och skriver så fina svar!
    Jag märker på honom att han mår dåligt av det han gjort (eller kanske faktumet att jag kom på det). Vi ska prata ut om det ikväll i alla fall. Jag känner att jag vill få reda på hur hans egentliga kvinnosyn ser ut. Han måste ju förstå att majoriteten av tjejerna som ställer upp på sådana bilder antingen är beroende på droger eller har blivit sexuellt utnyttjade tidigare, med andra ord mycket olyckliga kvinnor. Den industrin ska man absolut inte stötta. Han ska förstå hur dåligt han får mig att må och att jag kräver att han slutar titta på det. Annars kommer vårt förhållande och även sexliv aldrig bli detsamma.

Tack så mycket för era svar! Det värmer ska ni veta:) Kramar till er

• K.C

ANCAN: jag tycker du känns stark och klok. Skönt att såna som du finns! Hoppas ni hittar en lösning...

• ancan

Tack KC! Får ofta höra att jag är stark. Kände mig inte så stark imorse dock när jag upptäckte det (vilket väl var befogat!).. Men desto starkare när jag läste era kloka svar! Ha en trevlig dag!

• gretasss

Jag är en tjej som kollar på porr, min kille kollar på porrfilmer ibland. Jag ser inget fel i det. Jag anser att man måste få ha ett privat sexliv med sig själv. Jag älskar honom lika mycket för det och han mig.

• K.C

fast det handlar mer om själva porren, tror jag. åtminstone för mig och det verkar som TS också tycker så. en industri som inte ska stödjas och som bidrar till en usel kvinnosyn. självklart ska man få ha ett eget s*xliv!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Porr