• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • ancan

Vad jag är glad att det finns så många snälla kvinnor, som engagerar sig och skriver så fina svar!
    Jag märker på honom att han mår dåligt av det han gjort (eller kanske faktumet att jag kom på det). Vi ska prata ut om det ikväll i alla fall. Jag känner att jag vill få reda på hur hans egentliga kvinnosyn ser ut. Han måste ju förstå att majoriteten av tjejerna som ställer upp på sådana bilder antingen är beroende på droger eller har blivit sexuellt utnyttjade tidigare, med andra ord mycket olyckliga kvinnor. Den industrin ska man absolut inte stötta. Han ska förstå hur dåligt han får mig att må och att jag kräver att han slutar titta på det. Annars kommer vårt förhållande och även sexliv aldrig bli detsamma.

Tack så mycket för era svar! Det värmer ska ni veta:) Kramar till er

• ancan

Tack KC! Får ofta höra att jag är stark. Kände mig inte så stark imorse dock när jag upptäckte det (vilket väl var befogat!).. Men desto starkare när jag läste era kloka svar! Ha en trevlig dag!

• ancan

-The guy- ärligt talat är att ta sexiga bilder på mig och min kille inte det första jag tänker göra. Utan istället, som lij skriver förklara hur jag anser att porrbranschen är uppbyggd och att det som sagt handlar om kvinnoförnedring. Jag tror fortfarande att majoriteten av kvinnorna som är med i porrfilmer är förtryckta.

Jag tror att vi kommer att lösa det här. Men det krävs tid och jag tänker inte rycka på axlarna och låtsas som ingenting. Visst får han ha ett eget sexliv men inte på det här sättet. Det accepterar jag bara inte. Det står emot allt jag tror på.

• ancan

"The guy" Jag menade inte att dissa dig totalt. Tvärtom är det bra att få höra en killes åsikt om det här.

• ancan

Ja, jag håller med. Ska berätta vad jag anser om porr. Vet att det finns porrfilmer som är okej, men det rörde sig ju inte om fina romantiska bilder.

Ja, han får nog titta på mina bikinibilder framöver.. eller nåt sånt.;)

• ancan

Eva 2- Tack för ditt långa svar. Jag grät mig igenom dagen då jag upptäckte det. Mest för att jag blev så förvånad, det var ju något han dolt totalt för mig. Om det hade rört sig om barn-eller djurporr hade jag lämnat honom på studs, ingen tvekan här. Men här handlade det väl om den hederliga gamla porren. Och visst önskar jag att jag inte hade hittat det. Men å andra sidan har vi nu fått en ordentlig chans att prata igenom våra syner på porr osv. Det där med att ta bilder på mig skulle vara en kul grej! Inte i nuläget då jag fortfarande inte har smält det hela, men framöver. För det handlar ju om att han har porrsurfat när jag inte har varit hos honom (vi bor inte tillsammans). Då är det bättre att han får kolla på lite schyssta bilder på mig, istället för några porrtjejer, när saknaden efter mig är för stor! :) Jag tror att vårt förhållande kommer överleva även denna prövning. Ska försöka komma över det här nu, jag vill inte älta det i evigheter och ge honom dåligt samvete. Det mår ingen av oss bra av! Tack för svaret! Kram

• ancan

Eva 2. Det är bättre nu när vi har pratat om det. Vi fick en kris i och med det här. Vårt förhållande har varit på väg att ta slut redan innan det här hände. Nu kom vi till ett vägskäl, var tvugna att bestämma om vi skulle fortsätta tillsammans eller inte. Jag är ung och har hela min framtid framför mig, utbildning osv, och han trivs bra med jobb och bostad och allt det där. Men vi har kommit fram till att fortsätta. Det känns bra! Han har lovat att inte porrsurfa mer och vi har verkligen fått tillfälle att prata ut, ordentligt. Så det var väl inte bara negativt att jag kom på honom. :)

• ancan

Man är inte en dålig människa om man kollar på porr, sedan är det naturligtvis osmakligt och hemskt om man tittar på porr där barn eller djur är inblandade. Att jag tog illa upp var för att detta skedde totalt bakom min rygg. Det kändes inte bra helt enkelt.

• ancan

Som Lij skriver så handlar det naturligtvis främst om det etiska. Jag tycker inte om industrin och har efter att ha läst så många böcker, läst i tidningarna och tittat på dokumetärer/nyheter att jag förstår att man inte ska gynna den här industrin. Som sagt så tror jag att det finns dem i porrfilmer som verkligen gillar det jag gör, men desto fler som utnyttjas. Men dem flesta verkar strunta i det och anse att ens egen njutning är det viktigaste.

Svar på tråden Porr