• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • honungen

...men filmerna är ju helt klart orealistiska vilket jag inte tycker om. Det är unga tjejer med gubbar, och det är bara gubbarna som gäller oftast. Sen finns det ju riktigt sjuka filmer.

• Snuttepuff

Tycker man om det så får man väl kolla, men jag tycker att man ska respektera om ens partner mår dåligt av det. Då ska man lägga av. Och Kollar man på det så får man ju inte sen gå o tro att alla tjejer vill ha det som tjejerna i filmerna. Det har jag varit med om en kille som verkade tro. Det var det sämsta s*xet ja haft iaf. Tacka vet jag romantik och ömhet. Då hinner man känna efter hur den andra vill ha det och även man själv.

• hannandreas

Nja. Om det piffar upp mitt sexliv så skulle jag vilja påstå raka motsatsen. Har alltid haft problem med att bli tillfredställd i mina tidigare förhållande när porr har varit inblandat. Det finns forskningar som säger att ens bild på sex förvrids av att titta på porr (på det undermedvetna planet bör kanske tilläggas). Sen är faktiskt porr kvinnoförnedring. Många skådisar från porrbranschen har blivit utsatt för grova saker som incest i sitt liv och de flesta mixar med droger när de spelar in sina filmer. Nej, tacka vet jag äkta fin sex. Vill man ha fantasi kan man läsa Höga visan. :). I mitt läge så prioriterade jag min partner högre än porren. Min åsikt är att varje man borde göra det. Däremot förstår jag att varje man inte gör det.

• Mastermind

hannandreas - Du skriver: "I mitt läge så prioriterade jag min partner högre än porren. Min åsikt är att varje man borde göra det. Däremot förstår jag att varje man inte gör det."

Men tänk om flickvännen också tycker om porr, då? Om min sambo hade sagt att han skulle sluta kolla på porr (vi kollar båda två, men jag kollar mest) för att "prioritera mig" så hade jag bara undrar vad sjutton han snackade om. Det är _klart_ att man kan BÅDE ha underbar "vanlig" sex OCH "porrsex". Och självklart även tillfredställa sig själv med hjälp av porr då partnern inte är hemma/tillgänglig. Om jag är bortrest en vecka eller så så uppmuntrar jag min sambo att kolla på nån film och kanske ladda hem nåt nytt; bara för att jag är borta så ska det inte betyda att han inte får ha skoj/skönt.

• hannandreas

Mastermind-jag upprepar en sak jag skrev i mitt förra inlägg. Det finns forskningar som säger att ens bild på sex förvrids av att titta på porr (i det undermedvetna). Däremot väljer var och en hur man vill ha det. Det är lite svårt för mig att bestrida hur du vill ha det i ditt förhållande. Jag antar att både du och jag inser att det inte skulle fungera så. Bara jag får ha min åsikt så är jag rätt nöjd. Givetvis får du ha en annan. Vi lever i en demokrati trots allt.

• Mastermind

hannandreas - Ja, absolut så får du ha din egen åsikt. Jag tycker det är jätteviktigt att folk står på sig och vågar säga vad dom tycker, men jag undrade bara om vad du tyckte om en omvänd situation, där kvinnan också tittar på porr, och oftare än mannen. Enligt din åsikt, nedvärderar jag då min sambo?

• Ei saa peitää

Om porr är kvinnoförnedrande så är det isåfall lika mycket mansförnedrande. Fast jag tycker inte att det är det men det är ju min åsikt. Finns många som gillar att visa upp sig också. Jag undrar vilken typ av sex jag skulle haft då om jag inte kollat på porr ibland. Jag som inte ens har eller vill ha analsex.

• Snuttepuff

Ei saa peitää
    På vilket sätt skulle d vara mansförnedrande? Håller inte alls med om ditt inlägg

• Ei saa peitää

Snuttepuff: Varför anses porr alltid kvinnoförnedrande då om det inte är mansförnedrande? Männen visar väl upp sig lika mycket som kvinnorna i porrfilmerna. Förstår inte skillnaden.

• Snuttepuff

Ei saa peitää
    För att det är männen som "sätter på" kvinnorna. Kvinnorna som får göra allt jobb (vill inte skriva ut orden). Kvinnorna blir behandlade på ett sätt som inte sker i verkligheten (oftast inte iaf). De blir behandlade som objekt som killen kan använda på vilket sätt han behagar när det gäller sex. Som om kvinnan bara bestod av ett antal hål där han kan få till sin njutning. Ett "ting" som ska lyda hans lustar.

Svar på tråden Porr