Inlägg från: Ei saa peitää |Visa alla inlägg
  • Ei saa peitää

Porr

Jag håller med SYL jag. Kanske kan ni mötas på halva vägen och hitta en film som inte är så grov utan mer erotisk.

• Ei saa peitää

miamian. Isåfall finns det tjejer som tänker med en sak också... Många tjejer tänder på porr med. Inte bara killar.

• Ei saa peitää

Låtom oss hoppas att porrfilmerna snart blir animerade så blir alla nöjda och glada. Förresten så tror jag det är väldigt individuellt vilken typ av film man tänder på. Själv tycker jag såna filmer typ Emanuelle och mjukporrfilmer är helt värdelösa och totalt avtändande. Och då är jag tjej. :-O

Så länge porrfilmstittandet inte går ut över sexlivet med partnern så ser jag inget fel i det om båda är överens om det.

• Ei saa peitää

Förresten kanske vi skulle sluta äta kött allihopa för den industrin är inte vidare trevlig heller. Tänk bara på alla hemska djurtransporter och vad många djur som lider.

• Ei saa peitää

NokGroda: Jasså finns det. Det visste jag inte. Hmmm...Fast nu menar jag ju inte onaturlig porr med ormar och grejor som kommer ut ur könsorganen utan mer normal sex.

Pöjk: Ja det kanske inte vore helt fel även om jag inte skulle kolla. Kollar för övrigt aldrig på porr på hotell. Tycker mest det skulle kännas pinsamt att betala för det när man checkar ut. Ska jag se porr så gör jag det i hemmets lugna vrå. Med eller utan maken.

• Ei saa peitää

Sen det där med ideal och påverkan för unga flickor och pojkar så tror jag att massmedia och ungdomstidningar har mycket större påverkan än porrfilmer.

Problemet är ju det att vi måste få ungdomarna att inse hur mycket de är värda och att de inte ska gå med på vad som helst. Deras självkänsla måste stärkas för då spelar det ingen roll hur mycket som står i media eller vad deras killar/tjejer säger. Har man bra grundtrygghet och självkänsla så tackar man nej till sånt man inte vill.

Folk måste sluta vara så lättlurade och tro på allt som skrivs och syns.

Sen så är det väl inte bara kvinnorna som syns i porrfilmer. Blir så trött på att alla klagar på objektifieringen av kvinnan när det är lika mycket objektifiering av männen.

• Ei saa peitää

Isåfall undrar jag hur många porrfilmer du sett för jag har inte sett en enda där tjejerna våldtas? Och då har jag sett en hel del filmer.

• Ei saa peitää

Jag ser aldrig på mjukporrisar för de ger mig ingenting. Sen finns det ju porrfilmer som bara innehåller tjejer också och det finns säkerligen filmer som bara innehåller killar. Sen är det väl inget konstigt att tjejer använder dildosar. Det gör man ju i verkliga livet med om man onanerar och inte har sin man i närheten.

• Ei saa peitää

Hmmm...tyvärr har jag inte sett nån film med två killar som haft sex men jag skulle inte ha nåt emot att göra det om jag fick tillfälle. På det viset är det ju en viss snedfördelning att tv aldrig visar en bögfilm men filmer där två tjejer har sex med varann visar de.

Kanske har det att göra med att de som köper in filmer är rädda att ses som bögar och tror att inga tjejer kollar på porrfilm och att killar tycker det är äckligt att se två andra killar ha sex.

Sen kan jag för min egen del tycka att tjejer har mer estetiska kroppar och är vackrare att se på än killar. Mjukare former och så.

Fast återigen så finns det filmer där det inte är en enda kille med. Så killar är inte alltid med och "avslutar". Dock är de nog inte så jättemånga.

• Ei saa peitää

Men vilken typ av filmer vill tjejer ha då? Eller vad kännetecknar en porrfilm riktad mot killar?

• Ei saa peitää

Tog det slut mellan dig och din kille? Vad tråkigt att det blev så. Jag skickar över en kram.

• Ei saa peitää

Oj, hannandreas, du får det att låta som att porr är det värsta man kan göra/titta på och att du jämställer det med en sjukdom som man absolut måste bota. Själv tycker jag porr kan piffa upp sexlivet. Om det inte går ut över ens partner och det gemensamma sexlivet vill säga.

• Ei saa peitää

Om porr är kvinnoförnedrande så är det isåfall lika mycket mansförnedrande. Fast jag tycker inte att det är det men det är ju min åsikt. Finns många som gillar att visa upp sig också. Jag undrar vilken typ av sex jag skulle haft då om jag inte kollat på porr ibland. Jag som inte ens har eller vill ha analsex.

• Ei saa peitää

Snuttepuff: Varför anses porr alltid kvinnoförnedrande då om det inte är mansförnedrande? Männen visar väl upp sig lika mycket som kvinnorna i porrfilmerna. Förstår inte skillnaden.

• Ei saa peitää

Men Snuttepuff. Det du skriver får mig att undra om du sett så många porrfilmer. Det är ju ofta så att tjejen får lika mycket oralsex som mannen i filmerna. Dessutom finns det filmer med bara tjejer i. Man behöver ju inte välja de värsta filmerna.

Sen kan man just undra hur kvinnorna skulle kunna "sätta på männen".

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Porr