Inlägg från: hannandreas |Visa alla inlägg
  • hannandreas

Porr

Du gjorde rätt som dumpade din första porrsurfare. Nonchalans ska givetvis bestraffas. Jag var väl lite inne i samma riskzon som han var. Min fästmö och jag är kristna. Båda visste att porr var en synd men det verkade omöjligt för mig att sluta titta. Till slut berättade min tjej hur sårad hon blev när jag tittade på porr och då bestämde jag mig. No more. Sen dess har jag varit helt fri. Idag känns det helt underbart. Idag har jag varit fri i 65 dagar men jag tror det blir månader och år. Jag använde mig främst av bibeln och kyrkan. :)

• hannandreas

Nja. Om det piffar upp mitt sexliv så skulle jag vilja påstå raka motsatsen. Har alltid haft problem med att bli tillfredställd i mina tidigare förhållande när porr har varit inblandat. Det finns forskningar som säger att ens bild på sex förvrids av att titta på porr (på det undermedvetna planet bör kanske tilläggas). Sen är faktiskt porr kvinnoförnedring. Många skådisar från porrbranschen har blivit utsatt för grova saker som incest i sitt liv och de flesta mixar med droger när de spelar in sina filmer. Nej, tacka vet jag äkta fin sex. Vill man ha fantasi kan man läsa Höga visan. :). I mitt läge så prioriterade jag min partner högre än porren. Min åsikt är att varje man borde göra det. Däremot förstår jag att varje man inte gör det.

• hannandreas

Mastermind-jag upprepar en sak jag skrev i mitt förra inlägg. Det finns forskningar som säger att ens bild på sex förvrids av att titta på porr (i det undermedvetna). Däremot väljer var och en hur man vill ha det. Det är lite svårt för mig att bestrida hur du vill ha det i ditt förhållande. Jag antar att både du och jag inser att det inte skulle fungera så. Bara jag får ha min åsikt så är jag rätt nöjd. Givetvis får du ha en annan. Vi lever i en demokrati trots allt.

• hannandreas

mastermind-det hade ju varit lite annorlunda i din relation om din man inte ville att du skulle titta på porr. Sen har jag aldrig nämnt ordet nedvärderande i mina inlägg. Hur kom det sig att du använde det ordet?

• hannandreas

Det finns många porrskådisar som har trätt fram. Det kanske inte är världens bästa källa men här finns en. feministen.org/porrbranschen.shtml. Gå gärna in och läs. Jag tror de flesta ändrar uppfattning.

Svar på tråden Porr