• NokGroda

Porr

Varför ska man bli upprörd eller svartsjuk för att ens kille tittar på porr?! Han får väl bete sig som han vill när inte du är med? Jag skulle bli väldigt arg om min kille ville lägga sig i vilka filmer jag såg på utan honom eller vilka böcker jag väljer att läsa.

Låt honom vara!

• NokGroda

Finns ingen anledning i världen till att det skulle vara könet som avgjorde om man gillade att onanera till porr eller inte? snarare så att det är tradition i vår kultur att porren tillhör männen. jag har då fanimej aldrig sett en porrfilm riktad till mej som kvinna. då har jag iofs inte heller letat speciellt noga eftersom jag hellre tjuvtittar på min pojkvän när han borstar tänderna. men det är ju jag. inte mitt kön!

• NokGroda

Pöjk: jag citerar mig själv och ber dig tänka en gång till:

"snarare så att det är tradition i vår kultur att porren tillhör männen. jag har då fanimej aldrig sett en porrfilm riktad till mej som kvinna."

• NokGroda

Pöjk: frågan var inte om kvinnor och män tänder på olika saker utan om hur man ska hantera porren när den kryper in där hemma och överraskar en med buller och bång.

och att säga att samhället får pojkar att se på porr är inte samma sak som att säga att kvinnor och män tänder på olika saker. och det var just DET som var poängen med min kommentar att även kvinnor KAN gilla porr, men att den inte vänder sig till kvinnor.

• NokGroda

Ei saa peitää: det finns redan animerad porr, nån slags porr-manga, minns dock inte vad det heter på fackspråk. det utmärks i alla fall av extremt våld, science fiction (ormar som växer ut mellan benen på kvinnor etc) och väldigt vriden kvinnosyn.

det äcklar mig, men många hyllar det.

• NokGroda

Ei saa peitää: ja normalt är det inte, men det tycker jag inte vanlig porr är heller.. poängen med anime-porr är väl att det inte går att göra utan att teckna eller ha hollywood-pengar.

• NokGroda

objektifieras gör de båda kanske, men det är kvinnan som våldtas, misshandlas och kränks på film.

• NokGroda

Ei saa peitää: den lilla kvinnan sitter och pysslar, den store mannen kommer in och flörtar, den lilla kvinnan blir smickrad, men kvider när han kommer nära sen tar det fart..

blablabla.. det ser ut som våldtäkt ibland. du kanske sett mjukporr, jag vet inte. jag är inte insatt i porrgenrerna, men jag har sett ett gäng. det är ofta vidrigt.

• NokGroda

ja jag inser att man kan misstolka mitt senaste inlägg precis hur mycket man vill. men jag tror man kan fatta poängen också, om man vill.

• NokGroda

K.C: ja, precis vad jag menar. jag har försökt ladda ner och kolla lesbisk porrfilm, men det är ändå riktat till män och det blir så uppenbart när de halar fram dildor och på hur de pratar. och ja, ofta kommer han ändå in på slutet, mannen, och det blir som vanligt innan det är över.. gah.

och jaa.. dåligt skämt! men jag garvar ändå! ; )

• NokGroda

gayporrfilm som i två killar är ju riktade mot gaykillar. inte kvinnor.

gayporrfilm som i två tjejer verkar oftast vara riktade mot heterokillar. inte kvinnor.

heteroporrgilm verkar oftast vara riktade mot heterokillar. inte kvinnor.

det finns porriflmer för tjejer.. men den större delen är till för män och jag tror absolut inte det har något att göra med vad inköparna tror om marknaden. jag tror porren i allmänhet tillhör männen. de bryr sig inte om ifall tjejer skulle vilja ha eller inte, för det är männens marknad.

*börjar hetsa upp sig nu*

för mig är det uppenbart.. !

• NokGroda

Ei saa peitää: det är säkert väldigt olika det där, men man märker att en film är riktad mot killar när jargongen handlar om saker som hör till killars sexualitet och inte till tjejers. dessutom brukar tjejen stöna och be om att få bli sprutad i ansiktet etc. det tycker vi ju inte om! en bråkdels procent av alla kvinnor kanske har en fetisch för sånt..

vad tjejer gillar vet jag inte riktigt. har aldrig sett en porrfilm som lyckades med det.

• NokGroda

Pöjk: men din sista mening har du plötsligt gått emot allt jag hört dig säga hittills så varför inte bara lägga ner?

jag har inte sagt emot mig själv ännu. du får läsa om om du verkligen vill få klarhet.

och filmerna är nedladdade eller lånade eller på tv1000.

• NokGroda

Pöjk: jag menar alltså att vi verkar vara överens någonstans ändå.. =)

• NokGroda

Pöjk: nix pix för jag har inte hört så många "som du" säga sådana saker. ditt meddelande gick inte fram helt enkelt. inte helt ovanligt i sådana här sammanhang. men det gäller just därför att vara tydlig och läsa noggrant. tjohopp

• NokGroda

tog det slut på grund av porr-grejen?!

Svar på tråden Porr