• tvillingsjäl

Styrketräna när man är fet

Wacken:

För att minska i vikt snabbare så måste du nog oxå lägga in konditionsträning oxå eftersom styrketräningen i sig inte bränner speciellt mycke kalorier under tiden du gör det, däremot förbränner du längre tid efteråt än du gör efter ett konditionspass. Kanske kan du antingen träna kondition i anslutning till dina styrkepass eller lägga in 2 pass i veckan utöver styrketräningen? Då lovar jag att det kommer att ta fart med viktminskningen!! Lycka till!!

• tvillingsjäl

Wacken:

Okej! Det framgick inte att du redan gjorde det! Men då kan det vara så att du nått den berömda platån! inte kul...det man kan göra då är att antingen öka längden på passet eller intensiteten, alltså köra tuffare tempo. Din kropp har säkerligen vant sig vid träningen du kört, även om jag kan tycka att 3 veckor känns som kort tid att komma till en platå. Men det kan ju klart vara värt att som du oxå skrev öka tiden på konditionsträningen! Träna mer än 6 dagar tycker jag inte du ska göra, man måste ge kroppen en chans att återhämta sig oxå annars kommer man att få motsatt effekt tillslut och lättare att skada sig!

Svar på tråden Styrketräna när man är fet