• talkshowhost

Kombinera sb med atkins?

Hejsan alla flitiga blivande brudar!
    Jag håller nu på med south beach och atkins, fram och tillbaka. Måt mycket bättre med SB, av atkins blir jag slö och okoncentrerad, och känner mig ständigt trött.
    Men! I`M gonna cut to the chase - är det någon som "blandar" SB med atkinsprodukter? (dess chokladbars, etc.) Är en jojo-bantare, så jag hoppar på och av dieter ofta, således är jag fortfarande i fas ett på SB. Jag är sjukt sugen på bröd, och har sett Atkins brödersättning i hälsokostaffären (endast 3 g kolh. per 25 g!), och undrar om någon vet att detta går bra? I Sb fick ju inga direkta restriktioner vad det gäller proteinintag.. nåväl, tacksam för svar!

• Svar på tråden Kombinera sb med atkins?
  • talkshowhost

Ja, det är sant, men det finns två nackdelar med vv:
    1. det är jobbigt att ha koll på pointsvärdet i alla rätter (och för att inte tala om att börja fråga värdinnan vad hon har i sin mat när man är bjuden på middag, för att man räknar points.)
    2. det tar lång tid, och har ingen näringsfysiologisk grund. de säger i princip att man kan äta godis, potatis, läsk och övriga höga gi-livsmedel, bara man inte överskrider de points man får äta. (underförstått säger jag inte att sb är den bästa dieten, men den är enligt mig ganska hälsosam, när man lägger till mjölkprod., frukt, fullkornsbröd. eller?)

• talkshowhost

Jo, men det är lite enklare när man äter ute/borta. Om man t.ex. som nu när sommaren grillar, vet man att en biff/fisk/kyckling är superbra, och bara ösa på med sallad, och hellre skippa kolisarna (vilket är ok för mig!)
    men klart, det hade varit en ROLIGARE diet om man fått äta godis once in a while. och det hade jag kunnat, det är bara att det är brått nu :) bikinisäsong du vet!

Svar på tråden Kombinera sb med atkins?