• Frances

Nan som haft cystor pa aggstockarna?

Jag undrar om det ar nagon som haft cystor pa aggstockarna eller liknande, hur kanns det? Eller om nagoon gatt med en mensvarksliknande kansla under en lang period (nar de inte haft mens), och sen gatt till lakare, vad har det varit?

• Svar på tråden Nan som haft cystor pa aggstockarna?
  • Frances

Tack sa mycket for svaren, egentligen ar det val dumt att fraga har nar jag egentligen borde ga till doktorn :) men jag bor utomlands och har ingen lust att ga till en gynekolog jag inte kanner :( kanner att jag vill vanta med det till jag aker och halsar pa i sverige om nagon manad... det ar egentligen inget farligt men jag vet bara inte vad det ar, det kanns lite mensvarksliknande hela tiden.. ingen skarp smarta dock, mer bara att man kanner av 'darnere' vid aggstockarna, samma stalle man kanner av nar man har mens...

• Frances

Ja jag ska nog ga till doktorn, tack for alla svar :) Hur gammal var din moster? jag ar 21 sa jag vet inte om det ar sa vanligt med aggstockscancer i min alder, och hon har jatteont eller? Det har inte jag... men det ar ju bast att kolla anda.

SYL, jag har haft det ratt sa lange, kanske 1-2 manader? Det kommer och gar, men jag kanner definitivt av det en del. Trodde bara att det var pga spiral (har fatt en grym mensvark sen dess) men den satte jag in for ett ar sedan sa det ar nog inte det anda...

Svar på tråden Nan som haft cystor pa aggstockarna?