• Beach-06(Sofie)

Vad väger ni som är 1,60cm

Hejsan på er!

Jag är lite nyfiken vad ni väger som är 1,60cm långa, och om ni inte är nöjda med er vikt, vad vill ni väga?

hoppas det finns någon som svarar och är 1,60cm

//Sofie

själv är jag 1,60cm och väger 96kg

• Svar på tråden Vad väger ni som är 1,60cm
  • *Blomman*

smileis

Ingen säger här vad man bör väga. Som sagt, varken jag, min mamma eller mina vänner som väger under 50 kg är på något sätt magra. Jag förstår inte vad du är ute efter, att det är onormalt att väga under 50 kg om man är 160 cm?

• *Veronica*

Jag är 1.60 och väger 49 kg, morgonvikt. Tycker att min kropp är helt ok, är mer intresserad av fettprocent eftersom jag vill öka i vikt genom kvalitativ muskelmassa.

Har tränat regelbundet (3-4 ggr i veckan), pass sedan 1 år tillbaka och gym sedan ett halvår tillbaka. Älskar det och vill gärna få synliga muskler över hela kroppen. Enda problemet är att när underhudsfettet försvinner och musklerna syns så försvinner en del av de kvinnliga formerna.. inte lika kul. Äter dock Gainer Pro för att gå upp i muskelmassa. =)

• viccy

Jag har läst lite om det där eftersom jag 165 cm över marken aldrig hade vägt över 45 kg innan jag blev gravid för 5 år sedan. Efter det vägde jag mellan 78 och 83 kg ( en väsentlig skillnad )
    Benstommen väger så lite ( faktiskt enligt min fd underviktighetsdoktor ) så den gör endast 2 - 3 kg skillnad på en kvinno kropp ( mellan 150 och 170 cm ) så det är svårt att skylla tio kg på skelettet, däremot muskler väger en del.
    När jag var så där smal, ibland nere i 40 kg så räknade doktorn på min längd - 110 ( alltså 55 kg ) det var en medelvikt för mig sedan skall man räkna 7 kg upp eller ner som normalt ( alltså inte för smal eller för tjock )

Men alla är olika och det är bara härligt!

• Snuttepuff

Jag är 165 cm och väger 50 kg. En sak jag bara inte kan förstå är folk som klagar på mig och säger att jag är så mager och att jag borde äta mer. Ingen reagerar. Skulle jag däremot säga motsatta till en överviktig person så hade jag ju fått en smäll. För så är det. Man säger helt enkelt inte till folk att de är feta. Men det är HEEEELT okej att klaga på oss som är smala? Jag blir så jä-la ledsen när folk säger så till mig. Och det finns absolut inget jag kan göra åt min vikt. Jag äter mer än många och går inte upp ett gram. Förut försökte jag verkligen gå upp i vikt och smällde i mig både det ena och det andra. Hände inte ett skit. Men nu har jag kommit fram till att vikten är inte det väsentliga. Är det hälsofarligt ska man självklart göra nåt åt det men jag tänker inte anstränga mig bara för att behaga andra. Jag äter sunt och mår bra. Trivs helst enkelt med min kropp. Men vill bara göra min röst hörd för att säga åt alla er som klagar på oss smala. Det är inte okej. Är det avundsjuka eller vad handlar det om? Kan vi inte bara koncentrera oss på att må bra istället för att vara så viktfixerade? Känner ni er friska i kroppen? Bra! Då är det allt som behövs. Fortsätt lev som ni gör. Ni andra, häng inte upp er på vågen. Känn efter om ni mår bra! Det känner man bäst själv.

• HippieJo

Är iofs inte 1,60 men jag är 1,69 och väger 56,5. Är relativt nöjd, men kunde vara lite mer vältränad...

• Victory

Är ca 163 cm och väger ca 52-53 kg. Har gått upp lite sedan jag började styrketräna. Är nöjd med vikten men stör mig också på att magen sväller upp efter att jag ätit, ser ju gravid ut!!

• sofia  aneleh

165cm och 55 kilo, och är jätte nöjd.
    precis som snuttepuff sa håller jag med om att det är såååå fel att man får klaga på dom som är smala men kallar man nån för fet så får man bara skit för det.

har själv inte nånsin blivit kallad "för smal" för det är jag inte, men till exempel min syster får alltid bitska kommentarer av tjockare människor om att hon minsann är bara skin och ben och aaaalldeles för mager. folk fattar inte hur sårande det kan vara för henne att folk klagar på hennes kropp och tycker det e helt okej att göra det eftersom hon är smal, 160/41. hon har absolut inga ätstörningar men alla går bara inte upp i vikt.

tror det är avundsjuka bland folk, om man själv e fet så hackar man ner på dom som är smala, för att "berättiga" sin egen vikt på nåt sätt.

• namaste

Jag väger 64 och är 1.56. Har under drygt 5 månader gått ned 6-7 kg, genom att lägga om kosten till mindre fett och mindre portioner. Äter godis, bullar, muffins ett par tillfällen i veckan ändå.

• GameJane

suck...jag är 1,64 (nästan) och har gått upp ca 5 kg i sommar....
    undrar om jag går ned dem sedan när vardagen träder in...suck...
    lättare att gå upp än ned....

• primadonna

Heej på er!

Jag är 161 cm lång/kort och väger just nu 64 kg =( jag vill gå ned till 55-57 kg.. Det mesta jag har vägt är 69kg och det minsta är 59kg (de senaste 2 åren)

Jag motionerar varje dag, varierande träning såsom powerwalk 1mil, löpning 5-6 km, styrke träning, spinning, simmning m.m

Jag äter för MYCKET, det vet jag.. försöker minska intag av mat, men det är svårt för det är såå gott =)

Tror ni, någon att det finns något slags hjälp-medel som funkar, tabbletter och dylikt? Någon som har testat?

Take Care, emelie

Svar på tråden Vad väger ni som är 1,60cm