Inlägg från: Tant Pernilla |Visa alla inlägg
  • Tant Pernilla

Oralsex

Börjar du så här, lite försynt och försiktigt, är jag säker på att du inte kommer att tycka att det är äckligt. Precis som de andra sagt, så är det helt meningslöst att ta "hela" i munnen. Att leka med tungan kring ollonet kan vara det som får honom att bli heltokig. Dessutom är det rätt trevligt även för tjejen. Håll penisen in ett fast grepp med ena handen och koncentrera uppmärksamheten med munnen på ollonet.

Sen är det ju aldrig fel att fråga honom vad han gillar mest och hur han vill att du ska fortsätta.

Själv gillar jag inte sperma, så det ser jag till att jag aldrig får i munnen, men det går jättebra att ha oralsex ändå.

Och det är _inte_ pinsamt! Det är helt normalt samliv!

Lycka till!

• Tant Pernilla

IngridMarie: Det där "lilla" tycker jag är "uthärdligt". Man får försöka hålla salivproduktionen i gång, och är det lite mer som kommer kan man ta några tag med handen och liksom lite försynt torka bort det om man tycker att det smakar illa. Man kan ju behöva lite paus i "orerandet" emellanåt också. Variation skadar ju inte, utan gör det snarare bättre - vad jag förstår.

Håller man till i sängen kan man ha ett glas vatten på sängbordet. Det kommer ju alltid till pass efter en het stund, oavsett om man ägnat sig åt oralsex eller inte.

• Tant Pernilla

NokGroda: Det är ju lite det vi säger... Man ska bara göra det man vill och börja "försiktigt".

Överskattat? Nä, det tycker inte jag. Jag tycker att man ska ta tillvara alla sätt och metoder för att ge och få ett bra sexliv med sin partner. Inte ska man undvika något bara för att man inte vågar testa, fast man tycker att det är lockande.

Gör man det på eget initiativ, och inte för att någon tvingar en, så tycker jag att man ska testa i alla fall. Gillar man det inte så behöver man ju inte göra om det!

• Tant Pernilla

The guy: Ja, jag vet inte om jag förstår problemet, men det jag kan säga att det enda sättet att föra fram en sådan fråga är just att bara fråga. Det är inte farligt att prata om sexuella önskemål med sin partner. Sen får man naturligtvis respektera att partnern kanska inte är beredd att uppfylla dem, men håller man tyst om dem och tror på nåt slags tankeläsning, så blir det nog aldrig som man vill...

• Tant Pernilla

The guy: Ja, uppenbarligen så är inte din partner beredd att göra det och då är det ju bara att respektera hennes val och så får du utifrån detta välja hur du vill hantera det.

Tjat är, som du säger, säkert ingen bra idé. Men att prata om det under neutrala former (inte i sängen) kan man alltid göra. Kanske förstår hon inte hur en "hjälpande hand" funkar eller vad det betyder för dig.

Förstår hon det, men ändå inte vill, ja, då får du antingen sköta det själv eller byta flickvän.

• Tant Pernilla

Ingrid-Marie: Ja, kallt vatten (med en och annan isbit i) kan ju dessutom göra det ännu mer spännande... Om man har en kall tunga kan det ibland vara väldigt najs...har jag förstått.

Nu ska jag ta lite paus från BT och göra lite nytta. Sånt som man måste göra, som sagt.

• Tant Pernilla

IngridMarie: *hehe* Ja, det har du alldeles rätt i!

Svar på tråden Oralsex