• NokGroda

P-plåster?

Ja jag hörde talas om det sist jag var hos gynekologen. Jag skulle då byta från implantat. Plåstret har du tydligen på dig i en vecka innan du byter till nästa. Totalt har du plåster på tid i tre veckor för att sedan vara utan i en vecka.

Jag tyckte plåster lät krångligt och obehagligt och valde istället p-ring som också är ett ganska nytt preventivmedel. P-ringen sätter man in (som en tampong) och behåller i slidan i tre veckor. Sedan har man ingenting i en vecka innan man sätter in nästa.

Fördelen med p-ring är att det är en väldigt låg dos i dem och att bieffekterna alltså blir mycket mindre än av t ex piller. Plåstren vet jag inte hur det är med, men jag kan tänka mig att de har en högre dos än ringen, men jämnare effekt än piller.

• NokGroda

ulab: ja p-ringen är gjord av mjuk, ganska genomskinlig plast eller liknande.

den har fungerat bra för mig än så länge. men jag har inte haft den så väldigt länge. eftersom jag trots allt gick ner i hormondos från implantat så tyckte jag att allt blev bättre. möjligt att jag fått större bröst och lite bredare midja, men det blir ju plus-minus-noll =D

Svar på tråden P-plåster?